تبلیغات در فضای دیجیتال

تا کنون برای خیلی از دوستان سوال شده بود که تبلیغات در فضای دیجیتال چیست؟ و اصلا تبلیغات در فضای دیجیتال چه کاربردهایی دارد ؟ این از دسته سوال‌های پر تکراری هست که از مجموعه گرانش شاپ پرسیده شده است.

شما به عنوان یک برند موفق و با فروش خوب، باید در فضای مجازی بسیار فعال باشید، و البته این فعالیت، باید یک فعالیت مثبت و هوشمندانه باشد. جلب اطمینان مخاطبین اصلی‌ترین و مهمترین دلیلی هست که شما بخاطر آن باید با تبلیغات دیجیتالی آشنا باشید. در این دوره که افراد زیادی در اینترنت وقت خود را می‌گذرانند شما می‌توانید به بهترین نحو تبلیغات در فضای دیجیتال را پیش ببرید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

همانطور که گفته شد و عینا خودتان هم دیده‌اید، امروزه افراد زمان زیادی را در اینترنت می‌گذرانند، در حالی که شما می‌توانید از این زمان به بهترین نحو بهره ببرید و برند خود را معرفی کنید.

با این کار شما مشتریان خود را تشویق می‌کنید تا از شما خرید کنند. 

در این میان به بحث تبلیغات در فضای دیجیتال می‌رسیم، که بسیار مهم است. هر تبلیغاتی که در زیر ساخت‌هایی مثل پلتفرم‌های دیجیتال از قبیل وب‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و …. و همچنین سایر زیر ساخت‌ها قرار بگیرد را تبلیغات دیجیتالی می‌گویند. یکی از فواید تبلیغات دیجیتال قابل انداره‌گیری بودن نتیجه آن است، یعنی شما می‌توانید ببینید تلاش شما تا چه اندازه موثر بوده و نتایج نشان می‌دهد تلاش‌ها مثبت بوده یا منفی.

تبلیغات اینستاگرام

همان طور که می‌دانید اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و افراد زمان خیلی بیشتری را در اینستاگرام می گذرانند. پس بهتر است برای تبلیغ برند خود بر طبق اصول تبلیغات در فضای دیجیتال، حتما از یک صفحه جذاب اینستاگرام استفاده کنید که البته این جذاب بودن صفحه بستگی به تلاش شما و میزان دقت شما بر روی سلیقه مشتریان و کاربرانتان دارد.

بعد از آن که تبلیغات دیجیتالی را شناختید، می‌توانید از شبکه اجتماعی کنید، و یک فعالیت مفید داشته باشید. بهتر است در تبلیغ در اینستاگرام و کلا در تبلیغات در فضای دیجیتال عجول نباشید، و با یک برنامه‌ریزی‌ قبلی آن را پیش ببرید. تولید یک محتوای هدفمند در اینستاگرام بسیار مهم است. محتوای هدفمند اصلی‌ترین کار برای بازاریابی شبکه اجتماعی است. تبلیغات در اینستاگرام شاید از تبلیغات در سایر شبکه‌های اجتماعی مهمتر باشد، بنابراین نیاز به زمان و دقت بیشتری دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

 اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌هایی هست که قطعا شما با فراگیری آن موفق خواهید شد و در صورتی که با آن آشنایی کافی نداشته باشید، به خوبی نمی‌توانید برند خود را به عنوان یک برند موفق معرفی کنید.

شاید شما هم شنیده باشید که این روزها قرار است گزینه لایک اینستاگرام هم حذف شود. در این بین تنها راهی که می‌ماند اینفلوئنسر مارکتینگ است. با توجه به رشد چشمگیری که شبکه‌های اجتماعی از منظر کارشناسان بازاریابی داشته، نقش اینفلوئنسر مارکتینگ را در فروش بسیار موثر شمرده‌اند.

تحقیقات نشان داده است که افراد دوست دارند از کسانی خرید کنند که بیشتر به او اعتماد دارند و او با هنر معرفی درست خودش توانسته این اعتمادسازی را به خوبی انجام دهد که طبیعتا نتیجه آن مشتریانی وفادار است که این مشتریان برای آن برند یک معرف بزرگ هستند.

تبلیغات ویدیویی یا آپارات

تحقیقات نشان داده است که محتوای ویدیویی و فیلم تاثیر بسیار زیادی در بین سایر تبلیغات در فضای دیجیتال بر رشد بازدید صفحه شما و یا فروش شما دارد.

شاید تا کنون برای شما سوال شده باشد که نقش ویدیو در تبلیغات ویدیویی چیست؟ شاید اگر کمی به این موضوع دقت کنید متوجه خواهید شد که حتی خودتان وقتی گوشی موبایل را در دست می‌گیرید، بیشتر جذب ویدیوها می‌شوید تا جذب عکس و غیره. از طریق بارگذاری ویدیو شما به راحتی می‌توانید حواس بیننده از جمله حواس بینایی و حواس شنوایی او را به خود جلب کنید. 

شاید شما پیشرفت کار آپارات در ایران را در بین محتواهای ویدیویی دیده باشید و متوجه این مساله شده باشید که تا چه اندازه افراد را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید با یک محتوای ویدیویی که در آن سلیقه مشتریان خود را نیز در نظر گرفته‌اید، به راحتی مشتریان زیادی را جذب کنید.

تاثیرات وب سایت در تبلیغات دیجیتالی

در این قسمت می‌خواهیم اهمیت طراحی یک وب سایت برای برند شما را بیان کنیم. وب سایت در واقع ویترین کار شما هست، و به راحتی با یک سایت می‌توانید یک ویترین آنلاین بر ای خود بسازید.

شما در ویترین آنلاینی که ساخته‌اید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. اکنون لحظه سرنوشت‌ساز برای وب سایت برند شما اینجاست. شما می‌توانید با تبلیغات و محتوای جذاب و به خصوص ارتباط خوب با مشتریان، وفادار‌ترین مشتریها را برای خود بسازید و یا آنکه یک وجه خیلی بد از برند خود بسازید. 

هر اشتباه و ضعف که در سایت شما وجود داشته باشد، عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. شما برای طراحی وب سایت نیاز به تخصص و همچنین مهارت‌های خاصی دارید.

تبلیغات همسان یا تبلیغات بنری

تبلیغات همسان یا بنری تبلیغاتی هستند که در آن شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید و سایت یا اپلیکیشن شما مطابق با سلیقه مخاطبان شما طراحی می‌شود. تبلیغات همسان اهمیت بسیار زیادی دارد و شما از طریق آشنایی با این نوع تبلیغ به راحتی می‌توانید مخاطبین خود را بشناسید و کاری کنید که به شما احساس نیاز کنند و بدانند که دقیقا همان ویژگی و خصوصیاتی که نیاز دارند در برند شما وجود دارد.

اگر شما کمی خلاقیت داشته باشید، متوجه خواهید شد که تبلیغات بنری یا همسان تنها مختص تبلیغات نیست و در راه‌اندازی کمپین‌ها نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. این خود یک نمونه از تبلیغات در فضای دیجیتال مرغوب است.

تبلیغات گوگل

همانطور که می‌دانیم در طول روز حدود 4 میلیارد بار در گوگل سرچ انجام می‌شود، پس ما می‌توانیم از این اعتماد و جذابیتی که گوگل برای کاربران خود ساخته استفاده کنیم و برند خودمان را تبلیغ کنیم.

وقتی تعداد کاربران زیادی یک کلمه را در گوگل سرچ می‌کنند، می‌توانید یک ترافیک هدفمند را به سمت طراحی وب سایت خود هدایت کنید.

تا کنون شماری از انواع تبلیغات و همچنین توضیح بعضی از تبلیغات را برای شما بیان کردیم. تا اینجای کار به اهمیت تبلیغات رسیدیم که عملا کسب و کار شما بدون تبلیغات پیشرفت نخواهد کرد. شما با یک پلتفرم فروشگاه اینترنتی به راحتی می‌توانید خرید را برای کاربرانتان آسان کنید.

تفاوت تبلیغات سنتی و دیجیتال

در واقع شباهت تبلیغات سنتی و دیجیتال بسیار کم است، اما چیزی که خیلی زیاد به چم می‌آید تفاوت‌های تبلیغات سنتی و دیجیتال است. به همین دلیل است که امروزه افراد به تبلیغات دیجیتال روی آورده‌اند.

اما هر دو تبلیغ، چه تبلیغات در فضای دیجیتال و چه سنتی، یک هدف را دنبال می‌کنند، آن هم آگاهی افراد از خدمات و محصولات شما است.

برای این نوع تبلیغات شما باید استراتژی‌های جدید و مدرن را مد نظر قرار دهید. در تبلیغات مدرن شما به راحتی می‌توانید راندمان و نتیجه تلاش‌های خود را در رابطه با تلاش‌هایی که کرده‌اید ببینید.

در تبلیغات دیجیتال شما به راحتی می‌توانید فعالیت‌هایتان را آنالیز کنید و در صورتی که تصور می‌کنید ضعیف عمل کرده‌اید، از ویدیوها و محتواهای جذاب استفاده کنید.

منحصر بودن تبلیغات دیجیتال

قدرت نفوذ و قدرت جذب مخاطب شما به میزان محبوب بودن شبکه اجتماعی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. 

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین کارهایی که شما می‌توانید برای بالا بردن بازدید خود انجام دهید، متنوع بودن است. شما هر چقدر که متنوع‌تر عمل کنید و محتوای شما تقلیدی از سایر سایت‌های هم هدف شما نباشد، موفق‌تر خواهید شد. اگر شما استراتژی و تنوع خوبی را به کار ببرید، می‌توانید از صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری کنید.

آگهی‌های شبکه اجتماعی شما می‌تواند شخصی سازی کنند و مشتربان شما حس کنند شما قدم به قدم همراه آن‌ها هستید و این در فروش محصولات شما تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی دارد.

اهمیت تبلیغات دیجیتال

چرا تبلیغات در فضای دیجیتال مهم است؟ در این قسمت می خواهیم به بررسی دقیق دلایل اهمیت تبلیغات در فضای دیجیتال بپردازیم. تقریبا 98 درصد مردم مرتبا از اینترنت استفاده می‌کنند، این یعنی هر روز امکان دارد از کنار محتوای شما عبور کنند. اینجا میزان جذابیت تبلیغ شماست که باعث می شود کاربران برای محتوای شما وقت بگذارند یا خیلی راحت از کنار محتوای شما عبور کنند. 

در ایران حدود 43 درصد از افراد هستند که روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، تقریبا تمام کارهایی که در روز انجام می‌دهیم وابسته به اینترنت است.

جمع بندی مقاله تبلیغات در فضای دیجیتال

تبلیغات در فضای دیجیتال، مهارت‌هایی هست که گرانش شاپ در تلاش است تا از طریق آن سواد دیجیتالی جامعه را رشد دهد. تبلیغات در فضای دیجیتال نیازمند کمی مطالعه است. با کمی جستجو در سایت ما می‌توانید به راحتی با اصول آن آشنا شوید و برند خود را طوری تبلیغ کنید که اعتماد کاربران خود را جذب کنید و به مشتریان وفادار خود بیافزایید.

اگر شما یک کسب و کار کوچک و خانگی دارید یا یک کسب و کار بزرگ و معروف دارید شما به تبلیغات در فضای دیجیتال نیازمندید. به هر حال لازمه اصلی کار شما اعتبار است. برای کسب اطلاعات در این حوزه می‌توانید با کارشناسان مجرب گرانش شاپ تماس بگیرید.