اصول محصول نویسی در سایت فروشگاهی چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به یک مساله بسیار مهم تاثیرگذار در سایت فروشگاهی و بازدهی آن بپردازیم و آن مساله اصول محصول نویسی در سایت فروشگاهی است. یکی از روش‌ها و شیوه‌های نوین و مهم مارکتینگ، محصول نویسی است. تولید متن‌هایی راجع به شرح محصولات در سایت‌های فروشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد.

از آنجایی که در طول روز اشخاص بیشماری به سایت‌های فروشگاهی مراجعه می‌‌کنند تا محصولات و خدمات خود را خریداری کنند، نوشتن اطلاعاتی راجع به محصولات اهمیت زیادی دارد تا مخاطبان راجع به محصولی که قرار است خرید کنند اطلاعات کاملی کسب کنند‌. 

محصول نویسی چیست؟

هر چقدر میزان صحت اطلاعاتی که به خریدار می‌‌دهید درست باشد و اطلاعات کاملا دقیق مرتبط با محصول باشد، خریدار بیشتر تشویق به خرید از شما می‌شود. اگر به طراحی وب سایت‌‌های پربازدید و پرفروش نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اطلاعات دقیق و کاملی از محصولات و خدمات خود در اختیار خریداران قرار داده است.

علاوه بر آن به سوالاتی که خریداران در رابطه با خرید محصولات و خدمات آن‌ها می‌پرسند نیز جوابی کامل و درست داده‌اند. در واقع با ارائه اطلاعات مفید به خریداران می‌توانید شانس فروش خود را افزایش دهید. صاحبان کسب و کار می‌توانند برای پیشرفت در کسب و کار خود به سراغ پلتفرم فروشگاه اینترنتی بروند. 

پیشرفت کسب و کار با محصول نویسی درست

محصول نویسی درست تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت کسب و کار شما دارد و به همین دلیل در این مقاله به این موضوع مهم پرداخته‌ایم. در بیشتر سایت‌های ارائه دهنده خدمات و محصولات با استفاده از محصول نویسی توانسته‌‌اند توضیحات مفیدی به خریداران ارائه دهند تا خریداران بتوانند متناسب با سلیقه و نیاز خود محصول مورد نظر را پیدا کرده و خریداری کنند.

اگر اطلاعاتی که شما در رابطه با محصولات و خدمات خود ارائه می‌دهید کاملا درست باشد، می‌توانید حس اعتماد و وفاداری را در خریداران خود ایجاد کنید و از این‌ رو میزان فروش شما افزایش خواهد یافت. برای اینکه فروش خود را افزایش دهید باید نکاتی راجع به محصول نویسی بدانید تا بتوانید مطابق با اصول و قواعد محصول نویسی اطلاعاتی راجع به محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. 

اهمیت محصول نویسی در کسب و کارهای فروشگاهی

در حال حاضر فروشگاه‌ها به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند و افراد زیادی از سراسر ایران بدون اینکه اطلاعاتی از فروشگاه داشته باشند اقدام به بازدید از فروشگاه و خرید از آن می‌کنند. برای اینکه بازدیدکنندگان خود را تبدیل به خریدار کنید، باید راجع به محصولات خود اطلاعاتی به آن‌ها ارائه دهید.

در طراحی سایت فروشگاهی محصول نویسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خریداران خود را افزایش دهید. محصول نویسی یک حرفه تخصصی بوده و باید توسط اشخاصی انجام گیرد که در این زمینه مهارت‌های مختلفی برای نوشتن اطلاعات درست از محصولات دارند. در واقع شخص محصول نویس می‌تواند به عنوان یک فروشنده با فن بیان بالا باشد و بتواند با اطلاعاتی که راجع به محصول ارائه می‌دهد خریداران را تشویق به خرید کند. 

محصول نویسی را به درستی انجام دهید

برای اینکه خریداران را تشویق به خواندن کنید، بهتر است به سراغ محتواهای گیرا و جذاب بروید. اطلاعاتی که شما به خریداران می‌‌دهید نباید سردرگم کننده و پیچیده باشد و باید آنقدر روان و ساده نوشته شود که تمام خریداران بتوانند با خواندن آن اطلاعات دقیق کسب کنند و سردرگم نشوند.

از نوشتن مطالب طولانی خودداری کنید. سعی کنید مطالب را طولانی ننویسید. متن‌های طولانی خسته کننده است و موجب می‌شوند مخاطبان از خواندن ادامه مقاله خودداری نمایند و علاقه‌ای به خواندن راجع به اطلاعات محصول یا خدمات نداشته باشند‌. باید خود را درگیر احساسات مخاطب کنید و تا می‌توانید احساسات مخاطبان را برانگیخته کنید.

بسیاری از افراد برای خرید یک کالا یا خدمات، بر اساس قوه احساسات خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر شما بتوانید احساس مخاطب را درگیر کنید، می‌توانید فضای حسی ایجاد کنید تا مخاطب بتواند اقدام به خرید محصولات شما کند. 

توضیحات محصول متقاعد کننده باشد

توضیحاتی که راجع به محصول و خدمات خود در سایت قرار می‌دهید باید به نحوی نوشته شود که مخاطب را متقاعد به خرید از شما کند و نیازهای وی را در رابطه با دانستن اطلاعات راجع به محصول و خدمات شما برطرف سازد. برای اینکه چنین محتوایی بنویسید باید به این فکر کنید که اگر شما به جای مخاطب بودید با خواندن این مقاله متقاعد به خرید می‌شدید یا خیر؟

بنابراین سعی کنید از دید مخاطب به شرح و توضیحات محصول بپردازید و سوالاتی که امکان دارد در ذهن مخاطب راجع به محصولات و خدمات شما ایجاد شود را پاسخ دهید. قید کردن نکاتی راجع به محصول می‌‌تواند اطلاعات کاملی به مخاطب دهد و وی را مطمئن سازد که این محصول مناسب برای او است. پلتفرم فروشگاه اینترنتی می‌تواند به واسطه امکاناتی که ارائه می‌دهد برای صاحبان فروشگاه اینترنتی مناسب باشد. 

نکاتی کاربردی در محصول نویسی 

سعی کنید شرح محصول را به گونه‌ای بنویسید که مخاطب با خواندن آن تشویق به ادامه شود. برای این کار می‌توانید متفاوت از سایر رقبا عمل کرده و کمی به محتوای خود چاشنی طنز اضافه کنید. سعی کنید محصول نویسی را در مدت استاندارد با طنز همراه کنید و شوخی شما نباید بیش از حد باشد، به گونه‌ای که باعث آزار خواننده شود.

برای نوشتن اطلاعاتی راجع به محصولات بهتر است به سراغ دغدغه‌های مخاطب در رابطه با محصول بروید تا با هدف قرار دادن دغدغه‌های آن بتوانید آن را مجاب به خرید کنید. محتوای کاربردی تولید کنید تا بتوانید حس نیاز را در مخاطبانتان ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حس نیاز در کاربران، باید به سراغ اطلاعات کاربردی راجع به محصول بروید. شما باید به مخاطبین خود بگویید که اگر چنین مشکلی دارند، می توانند از این محصول یا خدمات استفاده کنند. سعی کنید نیاز را در محتوا به صورت کاربردی ایجاد کنید تا محتوای شما کلیشه‌ای نشود. 

شناختن مخاطبان 

با شناختن مخاطبان خود می‌توانید محصول نویسی را متناسب با وضعیت آن‌ها انجام دهید. مخاطبان شما طیف مختلفی دارند و تعدادی از آن‌ها از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و تعداد دیگری از آن‌ها وضعیت مالی متوسطی دارند. شما می‌توانید قیمت محصولات را با محصولات مشابه دیگر مقایسه کنید.

باید مخاطبین خود را شناسایی کنید و اطلاعاتی از مخاطبین از جمله سن و جنسیت آن‌ها، وضعیت مالی و محل زندگی و سایر موارد مشابه را در نظر بگیرید تا بتوانید محتوای اختصاصی با وضعیت مخاطبین تولید کنید‌. با این کار می‌توانید احتمال فروش کالا و خدمات خود را بالا ببرید. 

نکاتی مهم در محصول نویسی 

باید مخاطب را مجاب کنید تا از صفحات شما یا از سایر صفحات دیگر بازدید کنند. می‌‌توانید ویژگی‌های محصول را برجسته کنید و اطلاعاتی در مورد مزیت محصول، اطلاعات درست و دقیقی ارائه دهید. اطلاعات شما آنقدر باید درست باشد تا کاربر بعد از خواندن آن اطمینان یابد که این محصول می‌تواند برای او مناسب باشد و قادر خواهد بود مشکل او را رفع کند.

نکات دیگری که در تبلیغ نویسی محصولات باید توجه کنید این است که از کلمات کلیدی در نوشتن شرح محصول استفاده کنید تا بتوانید در نتایج اولیه موتور جستجو ظاهر شوید. در محصول نویسی باید از کلمات کلیدی در حد استاندارد استفاده کنید تا محتوای شما خسته کننده نشود. درست است که محصول نویسی برای ترغیب خواننده به منظور خرید محصولات استفاده می‌شود اما باید برای رتبه‌گیری در گوگل با استانداردهای سئو انجام شود. 

در محصول نویسی نقش دوست و راهنما را بازی کنید 

در محصول نویسی خود را جای فروشنده قرار ندهید، چرا که اگر خواننده احساس کند شما در نقش فروشنده هستید، ممکن است این فکر در ذهن او ایجاد شود که شما اطلاعات محصول را برای فروش به وی ارائه می دهید. بنابراین بهتر است به عنوان یک دوست با مخاطب ارتباط برقرار کنید و با زبانی صمیمی و ساده اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب ارائه دهید.

مخاطب باید حس کند شما به عنوان یک راهنما در کنار وی هستید و اطلاعات درستی به مخاطب ارائه می‌دهید. سعی کنید اطلاعاتی مشترک و کلی راجع به محصولات خود به مخاطبان ارائه دهید و راجع به سطح کیفیت محصولات و برندها و نحوه محاسبه قیمت همچنین نوع استفاده از آن اطلاعات ارائه دهید‌. 

نکاتی مهم در نوشتن شرح محصول 

اغلب کاربران علاقمند نیستند مطالب طولانی را بخوانند، بنابراین بهتر است از نوشتن محتوای طولانی پرهیز کنید. برای این کار می‌توانید به سراغ موارد موردی بروید. بیشتر مخاطبان علاقمند هستند مطالب را سریع بخوانند و سریع راجع به محصول اطلاعات کسب کنند.

همان‌قدر که کوتاه نوشتن مطالب مهم است، نبودن اشتباهات نگارشی و تایپی و املایی اهمیت بسیار زیادی دارد. همواره سعی کنید از جملات کوتاه جذاب و البته خوانا در محصول نویسی استفاده کنید. سعی کنید با نوشتن توضیحات مفید، نیاز مخاطبان را هدف قرار داده و با ارائه تصاویر جذاب آن‌ها را مشتاق به خرید کنید. 

جمع بندی اصول محصول نویسی در سایت فروشگاهی

محصول نویسی از بهترین راه‌های افزایش فروش است و می‌تواند خریداران شما را تبدیل به خریداران دائمی کند، به شرطی که بتوانید اصول و قواعد محصول نویسی را رعایت کنید. با نوشتن اطلاعات کوتاه و مهم راجع به محصولات خود در طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین  می‌‌توانید شانس فروش محصولات خود را چندین برابر افزایش دهید. در این مقاله سعی شد اطلاعاتی راجع به اهمیت محصول نویسی در کسب و کارها اطلاعاتی ارائه شود.