بهترین روش‌های فروش در اینترنت برای موفقیت کسب و کار

هر کاری که با تحقیق و برنامه ریزی درست و بر حسب استانداردهای ذکر شده پیش رود نتیجه آن موفقیت خواهد بود. فاصله گرفتن از دنیای فروش سنتی و بازار سنتی و ورود به بازار اینترنتی و فروش در اینترنت یکی از موفق‌ترین راه و روش‌های کسب درآمد در اسرع وقت است. روش‌های فروش در اینترنت بسیار متعدد و فراوان هستند. ما اینجا هستیم تا شما را با روش‌ها و فوت و فن‌های اصلی و اساسی فروش در اینترنت موفق و پرسود آشنا سازیم.

نحوه فروش اینترنتی 

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی جدید و نوپا یک امر ساده و آسان ناست و همان‌طور که به نظر می‌رسد آسان نیست. یکی از دلایل اصلی پیچیده و آسان نبودن فروش اینترنتی این است که بازار آنلاین، بازار شلوغ و پر از رقابت است و رقابت در این حیطه کاری و یا بازار آنلاین فوق العاده سخت و شدید است. فروش آنلاین نیاز به داشتن صبر و حوصله و آشنایی با روش‌ها و اصول فروش اینترنتی دارد. 

در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد مشغول کسب و کار و فروش اینترنتی هستند و در این زمینه بسیار موفق هستند برای ورود به بازار رقابتی اینترنتی باید تمام تکنیک‌ها و روش‌های فروش اینترنتی را به صورت اصولی در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیت در مدت زمان اندک برسید. در ادامه قصد داریم روش‌های فروش اینترنتی و موفق شدن در فروش اینترنتی را با زبانی ساده و روان بیان کنیم، با ما همراه باشید. 

روش‌های فروش اینترنتی 

فروش اینترنتی و بازاریابی در اینترنت امروزه از دسته مسائل پر از اهمیت کسب و کارها به حساب می‌آید. در واقع فروش اینترنتی امروزه از پر طرفدارترین و شلوغ‌ترین بازار شده است. امروزه آمار طرفداران و خریداران فروشگاه‌های اینترنتی بی‌شمار است. امروزه فروشگاه‌های موجود در سطح شهرها برای حفظ بقا و افزایش درآمد و رشد و گسترش خود، اقدام به راه‌اندازی سایت‌ها و وب‌سایت‌ها آنلاین برای عرضه محصولات خود به صورت اینترنتی کرده‌اند.

روش‌های متعددی هستند که در زمینه عرضه ی محصولات در اینترنت وجود دارند. وجود تنوع زیاد در عرضه محصولات باعث شده است که آمار عرضه و تقاضا برای محصولات متنوع بالاتر رود. روش‌‌های فروش در اینترنتی متعدد هستند که در این مقاله معروف‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

روش‌های فروش اینترنتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • راه‌اندازی سایت یا وبسایت اینترنتی
  • فروش اینترنتی از طریق شبکه‌های مجازی و اجتماعی 
  • راه‌اندازی فروشگاه در سایت‌های فروشگاهی 
  • ثبت اگهی تخفیف 
  • ثبت اگهی تبلیغاتی 

فروش اینترنتی در وب سایت‌ها

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که راه‌اندازی یک وب سایت و طراحی فروشگاه آنلاین و اینترنتی هیچ ترس و استرس ی ندارد و یک کار ریسکی نیست. نیاز است که شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و صبر و حوصله به خرج دهید و از طریق روش‌های آسان و راحت اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت کنید.

فروش از طریق طراحی وب‌ سایت‌ها امروزه بسیار بالا رفته است و افرادی که صاحب مشاغل هستند و یا دارای فروشگاه و مغازه در سطح شهر هستند با راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت مرتبط با کسب و کار خود توانسته اند که مشتریانی از سراسر کشور کسب کنند. فروش اینترنتی در وب‌سایت‌ها یکی از عمومی‌ترین و رایج‌ترین مورد در فروش اینترنتی است. 

فروش اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی 

یکی دیگر از روش‌های فروش اینترنتی موفق و پر طرفدار، فروش اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی است. امروزه در اکثر شبکه‌های اجتماعی از جمله: تلگرام، واتساپ، سروش، روبیکا و سایر اپلیکیشن‌ها کانال‌ها و گروه‌های به منظور فروش کالاها و یا ارائه خدمات راه‌اندازی شده‌اند که بسیار پرفروش و پر بازدید واقع شده اند. توانایی تعامل شخص فروشنده با مشتری یا خریدار در اعطای خدمات موفق و فروش بالا بسیار موثر است.

غالبا این تعامل در شبکه‌های اجتماعی و مجازی سبب موفقیت کسب و کارها می‌شود. تعامل صحیح و درست مثل دوست با مشتری‌ها سبب کسب‌ رضایت مشتری‌ها و آشنایی با نیازها و خواسته‌های مشتری‌ها می‌شود‌ و در اعطای خدمات ایده آل و تهیه محصولات پرطرفدار بسیار موثر است. داشتن یک صفحه مجازی و در کنار آن یک وب‌سایت فروشگاهی باعث افزایش اعتماد مشتری‌ها و آسان سازی مرحله انتخاب محصول و یا کالا توسط مشتری، ثبت سفارش و پرداخت اینترنتی آسان می‌شود. 

راه‌اندازی فروشگاه در سایت‌های فروشگاهی

افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌های گزاف و زیادی در زمینه راه‌اندازی سایت و یا وب‌سایت کنند و بدون هیچ استرس و ریسکی بخواهند اقدام به فروش محصولات خود کنند، می‌توانند از سایت‌های فروشگاهی که قابلیت چند فروشندگی دارند استفاده کنند.

در واقع عضو شدن در فروشگاه‌های با قابلیت داشتن چند فروشندگی فوق‌العاده توصیه می‌شود و یک پیشنهاد موفق و ایده عالی است. فرد می‌تواند عضو شود و یک پنل خصوصی برای فروشگاه خود دریافت کند و یک فروشگاه مجزا برای خود احداث کند. این روش از آسان‌ترین روش‌های فروش در اینترنت بدون دردسر و بدون تبلیغات و بازاریابی به شمار می‌رود.

ثبت آگهی تخفیف 

سایت‌های داخلی در اینترنت هستند که افراد می‌توانند در ثبت آگهی تخفیف و ثبت محصولات خود از آن‌ها استفاده کنند. روش‌های فروش در اینترنت فراوان هستند؛ اما بهترین گزینه این است که به صورت هوشمندانه و حرفه‌ای اقدام به ثبت آگهی تخفیف کرد. با کمک سایت‌های ثبت تخفیف می‌توان محصولات و کالاهای خود را در معرض دید سایر کاربران قرار داد.

این سایت‌ها یک کوپن تخفیف از محصولات شما دریافت می‌کنند و اقدام به معرفی محصولات شما به کاربران خود می‌کنند. غالبا سایت‌های ثبت آگهی تخفیف کارمزد بالایی برای تبلیغ دریافت می‌کنند. یعنی علاوه بر اینکه کارمزد بالا بدهید باید محصولات خود را با قیمتی پایین‌تر عرضه کنید.‌ از معروف‌ترین این سایت‌های ثبت آگهی تخفیف سایت نت برگ است. که تاثیر آن در فروش به صورت گذری و در کوتاه مدت است. 

ثبت آگهی تبلیغاتی

از موثرترین روش‌های فروش اینترنتی موفق ثبت آگهی تبلیغاتی است. سایت‌هایی موجود هستند که می‌توان محصولات خود را برای مدت زمان و یا دوره زمانی کوتاهی در سایت‌ها قرار داد تا هم برای محصول خود تبلیغ کنید و هم محصولات خود را به فروش برسانید. معروف‌ترین و اصلی‌ترین سایت‌های تبلیغاتی که در زمینه ثبت آگهی تبلیغاتی در حال فعالیت هستند، سایت دیوار و سایت شیپور و سایر هستند.

این سایت‌های تبلیغات برای فروش دارای بسته بندی مشاغل و کسب‌و کار‌ها هستند، در عده‌ای از این بسته بندی‌های مشاغل برای ثبت آگهی تبلیغاتی باید هزینه‌ای برای سایت‌ها پرداخت کرد. امروزه در اکثر سایت‌های ثبت آگهی تبلیغاتی باید در ابتدا هزینه‌ای پرداخت شود تا بتوان اقدام به ثبت آگهی کرد. این سایت‌های ثبت آگهی در مدت زمان کوتاهی اقدام به ثبت آگهی می‌کنند و نمی‌توان به عنوان یک بازاریابی حرفه‌ای و ماندگار به آن اشاره کرد. 

کدام یک از روش‌های فروش در اینترنت کم هزینه‌تر و مناسب‌تر است؟ 

در این قسمت می‌خواهیم یکی از کم هزینه‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های فروش در اینترنت را معرفی و بررسی کنیم. یکی از پر مزیت‌ترین روش‌های فروش در اینترنت، راه‌اندازی فروشگاه در سایت‌های فروشگاهی است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای این روش، صرف‌جویی در هزینه‌ها و حذف هزینه‌های اضافی است.

غالبا برای حضور در آن فروشگاه‌ها و فروش محصولات خود نیاز به پرداخت اجاره و یا پرداخت هزینه برای بازاریابی و تبلیغ وجود ندارد. به صورت رایگان می‌تواند در بستر اینترنت فعالیت کرد و اقدام به فروش محصولات و ارائه خدمات کرد. از دیگر مزیت عضویت در این فروشگاه‌های بزرگ، امنیت و هسته قدرتمند آن است. معمولا این فروشگاه‌ها ضد هک هستند و از امنیت بالایی برخوردار هستند. برای فروش بهتر در فضای اینترنت قیمت گذاری بسیار مهم و کاربردی است.

بازاریابی فروش در اینترنت

افرادی که به دنبال کسب درآمد و راه‌اندازی کسب و کار موفق از طریق اینترنت هستند باید اقدام به بازاریابی کنند. در واقع بازاریابی آنلاین یک روش موثر در فروش اینترنتی است و فروش اینترنتی بدون بازاریابی آنلاین به هیچ وجه امکانپذیر ناست. یک تبلیغ در اینترنت، گوگل، استوری یا پست اینستاگرام و یا حتی در کانال‌های تلگرام و ‌یا پیام بازرگانی تلویزیون‌ها باعث افزایش آمار تقاضا برای خرید آن محصول یا دریافت خدمات آن شرکت می‌شود.

امروزه بازاریابی اینترنتی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش اینترنتی فوقالعاده موثر بوده است. بازاریابی در افزایش آمار خرید اینترنتی و فروش اینترنتی به صورت صد در صدی اثر مثبت گذاشته است‌. 

مزایای فروش اینترنتی

راه‌اندازی پلتفرم فروشگاه اینترنتی یا گرانش شاپ آنلاین برای فروش اینترنتی و یا اقدام از طریق سایت و وب سایت و فضای مجازی فوق العاده پر از مزیت است، در حرفه‌ای شدن شخص فروشنده نیز بسیار موثر هستند. وب‌سایت‌های که محصولاتی با کیفیت و تصاویری با کیفیت و اطلاعات کامل از محصولات خود در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهد بسیار پر بازدیدتر از سایر وب‌سایت‌های کم فعالیت است.

پر بازدید شدن سایت‌ها و یا وب‌سایت‌ها و یا افزایش امار بازدیدکنندگان صفحات مجازی باعث می‌شود که آمار تقاضا و آمار فروش آن سایت یا پیج بالاتر رود و در معروف شدن آن برند یا آن کسب و کار بسیار موثر است. 

جمع بندی بهترین روش‌های فروش در اینترنت برای موفقیت کسب و کار

امروزه تعداد افرادی که دست به نقد هستند و به صورت آنلاین از طریق آنلاینشاپ‌ها خرید می‌کنند بسیار زیاد هستند. افراد با راه‌اندازی پلتفرم فروشگاه اینترنتی یا گرانش شاپ آنلاین می‌توانند به کسب‌وکار خود رونق ببخشند و موفقیت خود را به ارمغان برسانند. تمام روش‌های فروش در اینترنت دارای مزایای خاص به خود هستند اما نسبت به روش‌های ذکر شده روش عضویت در فروشگاه‌های با قابلیت چند فروشندگی بسیار راحت‌تر و مناسب‌تر است