چه شرایطی در دنیای امروز ایجاب میکند که شما به عنوان صاحب یک کسبوکار باید صاحب یک وبسایت باشید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بفهمیم، چرا باید وبسایت داشته باشیم؟
نزدیک به سی سال پیش وقتی تیم برنرزلی در سال ۱۹۹۱ اولین صفحهی وب را در ایجاد کرد، گمان نمیکرد که بعد از این اختراع و در مدت زمان اندکی، چنین استقبالی از آن شود و اکنون وبسایتها به اصلیترین مرکز نمایش برندها و ارگانها تبدیل شوند. اما چه شرایطی در دنیای امروز ایجاب میکند که شما به عنوان صاحب یک کسبوکار باید صاحب یک وبسایت باشید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بفهمیم، چرا باید وبسایت داشته باشیم؟
در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی قلمرو استفاده از اینترنت در ابتدا فقط در مراکز تحقیقاتی، دولتی و دانشگاهها و موسسات خصوصی را شامل میشد ولی در فاصلهی زمانی اندکی، استفاده از اینترنت به شدت توسعه یافت، به طوری که اکنون همهی افراد، چه پیرزن ۷۰ ساله یا حتی کودک ۷ ساله کاربر اینترنت است!
وبسایت فروشگاه شبانهروزی شما است!
اولین پاسخ برای این سوال که چرا باید وبسایت داشته باشیم این است که مردم یا کاربران اولین جایی که به دنبال کسب وکار یا محصول شما میگردند، در اینترنت است. با استفاده از یک وبسایت اینترنتی میتوانید همهی محصولات خود را برای کاربران به نمایش بگذارید و همچنین اطلاعات مورد نیازی که مشتریان باید بدانند را به آسانی در اختیار آنها بگذارید. حتماَ تاحالا برایتان پیش آمده است که به عنوان یک خریدار به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و تعقیب و تمرکز کردن فروشنده بر روی شما باعث معذب شدن شما شده و ترجیح دادهاید به جای خرید کردن یا تماشای محصول، سریعتر از آنجا خارج شوید! یا برعکس شما به عنوان یک خریدار به فروشگاه شلوغی وارد شدید و از بی توجهی فروشندگان و پیدا نکردن پاسخهای خود دربارهی سوالهای تان دربارهی محصول، کلافه شدید! یا ممکن است که به عنوان یک فرد شاغل، زمان کافی پیدا نکنید تا در ساعات مشخصی که فروشگاه باز است به آنجا مراجعه کنید و کالای مورد نظر خود را بخرید! اما وقتی برای کسب و کار خود یک وبسایت داشته باشید دیگر چنین دغدغههایی نخواهید داشت! کاربران می توانند ریز اطلاعات دربارهی شما یا محصول را بخوانند، در هر ساعت شبانه روز و در هر موقعیت مکانی که قرار دارند، با استفاده از اینترنت به فروشگاه یا شرکت شما به شکل آنلاین سر بزنند! یادتان باشد که امروزه بیش از یک میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند و این مساله به ما، به عنوان صاحب یک کسبوکار اثبات میکند که چرا باید وبسایت داشته باشیم!
برای مواجهه شرایط غیرمنتظره باید وبسایت داشته باشیم!
مشکلات همهگیر در دنیا قابل پیشبینی نیستند و در این سالهای اخیر، گسترش ویروس کرونا این موضوع را به ما اثبات کرد که باید برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشیم! چه کسی گمان میبرد که در این شرایط برخی کسبوکارهای آنلاین به ثروتهای هنگفت دست پیدا کنند و به طور ناگهانی جزو ثروتمندترینها شوند و برعکس برخی دیگر نابود شوند! همانطور که می دانید که شرایط بیماری کووید ۱۹ موجب گشت که کسبوکارهای آنلاین بسیار مشهورتر و ثروتمندتر از قبل شده و رشد چشمگیری در مشتریان و فروش مواجه شوند. آیا باز هم برای تان سوال است که چرا باید وبسایت داشته باشیم؟!
رقبا را شکست بده!
اگر رقیب شما یک در فضای مجازی حضور فعال داشته و شما هنوز حتی یک صفحهی وب برای خود ندارید، یعنی عرصهی رقابت را خالی گذاشته اید تا دیگران سهم شما را از بازار ببرند! کسب سود از وبسایتها، آنقدر جذاب بوده است که تعداد کل وبها در دنیا از تعداد ۱۳۳ در سال ۱۹۹۳ به رقم 1,295,973,827 وبسایت در دنیا رسیده است! اگر خواندن این عدد برایتان دشوار است حتما پاسخ به این سوال که چرا باید وبسایت داشته باشیم را دریافتهاید!
وبسایت، نمایشی از شرکت، برند یا فروشگاه شما است!
یادتان باشد که وبسایت نمایشی از شرکت شما برای بازدیدکنندگان است و کاربران، شما را بر اساس وب سایتتان قضاوت میکنند. هرچه وبسایت زیباتر، فعالتر و کاربردی تر باشد، قطعا شرکت شما را معتبرتر و حرفهای تر نشان خواهد داد. پس باید یک طراحی مناسب و معقول برای وبسایت خود داشته باشید.
طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین شما، چیزی فراتر از یک کاتولوگ یا بروشور تبلیغاتی است و باید برای طراحی وبسایت خود، حرفهای اقدام کنید. شما معمولاَ چندین بار مجبور به چاپ کاتالوگ و بورشور میشوید ولی هزینه برای طراحی وبسایت یک بار انجام میشود و همیشه نیز در هر ساعت شبانهروز کاربردی خواهد بود و مهم تر از آن، همهی افراد از همه جای دنیا قادر به تماشای آن خواهند بود.
چرا باید وبسایت داشته باشیم؟ برای بازاریابی آسانتر و جذب مشتری بیشتر
میخوام یک مثال مطرح کنم و از شما بخواهم که در ذهنتان آن را تجزیه و تحلیل کنید. فکر کنید که شما صاحب یک کسبوکار هستید و برای تبلیغات شرکت خود تصمیم به اجارهی یک واحد و استخدام چندین بازاریاب نمودید! چندین ماه گذشته است و شما تاکنون هزینهی اجاره و آب، برق، گاز و تلفن شرکت و همچنین هزینهی حقوق و بیمهی کارمندان را پرداخت کردید، ولی آیا نتیجهی مطلوب خود را کسب کردهاید؟ فرض را بر این بگذاریم که تا حدی، به فروشی که مدنظر داشتید رسیدید! اما آیا با هزینههای کمتر ممکن نبود؟ با این مثال به ذهنتان نیامد که چرا باید یک وبسایت داشته باشیم؟
با طراحی یک وبسایت جذاب و البته همچنین با یک سئو بهینه، شرکت شما میتواند خودش را در ویترین جستو جوی گوگل به مشتریان بسیار بسیار بیشتری از مخاطبان سنتی شما نشان دهد! حتماَ آگاه هستید که گوگل یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی برای برندها است. از سوی دیگر همانطور که اشاره کردیم، با توجه به طیف گسترده بازدیدکنندگان وبسایتها، امکان تبدیل کردن این سرنخها به مشتری بسیار سادهتر و آسانتر از مصرفکنندگان محلی است.
امیدوارم با خواندن این مقاله، پاسخ این سوال که، چرا باید وبسایت داشته باشیم را گرفته باشید و هرچه زودتر به فکر آنلاین کردن کسبوکار خود بیفتید.
لینک خارجی: https://www.forbes.com/sites/theyec/2020/02/03/why-every-business-needs-a-website/