در طراحی سایت شرکتی چه مواردی باید رعایت شود

امروزه حضور کسب و کارها در فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که حضور کاربران در اینترنت بیشتر از قبل شده است. برای این منظور طراحی سایت شرکتی و سازمانی به یک امر ضروری برای مشاغل تبدیل شده است. ویژگی وب سایت‌های شرکتی در مقایسه با سایر وب سایت‌ها کاملا متفاوت است.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این ویژگی‌ها آشنا کنیم تا بهترین طراحی وب سایت شرکتی را برای کسب و کار خود داشته باشید. ما را در ادامه همراهی کنید.

طراحی سایت شرکتی

امروزه کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نیاز خود، در اینترنت جستجو می‌کنند؛ بنابراین کسب و کارها باید به دنبال طراحی وب سایت باشند تا از این طریق بتواند کسب و کار خود را رونق ببخشند. چرا که دیگر روش‌های سنتی کسب و کار و بازاریابی، جایگزین روش‌های جدید شده است. در نتیجه اگر کسب و کاری نتواند حضوری قوی و حرفه‌ای در اینترنت داشته باشد، نمی‌تواند از رقبای خود جلو بزند.

بنابراین راه‌اندازی وب سایت و رعایت برخی از ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا شما بتوانید مسیر موفقیت را در این راه طی کنید. از جمله ویژگی‌ها و امکانات مربوط به طراحی سایت شرکتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعات تماس

در صورت راه‌اندازی وب سایت شرکتی فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود را در سایت قرار دهید. برای این منظور می‌توانید تلفن یا آدرس ایمیل خود را درون سایت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز دسترسی راحتی به شما داشته باشند. البته توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات تماس خود را به صورت تصویر در سایت بارگذاری نکنید.

بهتر است این اطلاعات به صورتی باشند که مشتری تنها با یک کلیک ساده بتواند به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا کند.

کوتاه بودن آدرس

یکی از ویژگی‌های یک وب سایت شرکتی خوب این است که یک دامنه عالی برای خود داشته باشد. هرچقدر که آدرس وب سایت انتخابی شما کوتاه باشد، کاربر به راحتی می‌تواند آن را به خاطر بسپارد؛ بنابراین چیزی را انتخاب نکنید که مشتریان نتوانند آن را یاد بگیرند. از دیگر نکات مهم برای انتخاب آدرس یک سایت این است که کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما حتما در نام سایت وجود داشته باشد.

این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی نتایج موتور جستجوی گوگل داشته باشد.

سرچ‌پذیری آسان

در طراحی سایت شرکتی رابط و تجربه کاربری خوب تاثیر بسیار مستقیمی دارند. به عنوان مثال اگر کاربر نتواند محصول و یا خدمات مورد نیاز خود را به راحتی جستجو کند و به آن چیزی که نیاز دارد، دست پیدا کند، در نتیجه وب سایت شما برای کاربر بی‌فایده خواهد بود؛ بنابراین در طراحی یک وب سایت شرکتی، خودتان را جای مشتری بگذارید و با توجه به نیاز مخاطب، صفحات مختلف را طراحی کنید تا دسترسی راحت‌تری به قسمت‌های مختلف سایت داشته باشد.

مکانیسم بازخورد

اگر می‌خواهید که در کسب و کار خود موفق شوید، باید به طور دائم بازخورد کار خود را از مشتریان دریافت کنید؛ بنابراین قرار دادن یک مکانیسم بازخورد کمک می‌کند تا بتوانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید. برای این منظور می‌توانید از ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها یک بستری را فراهم می‌کنند که مشتریان می‌توانند پیشنهادات خود را سریع‌تر و آسان‌تر به شما انتقال دهند.

قرار دادن عکس تیم کسب و کار

برای طراحی سایت شرکتی تنها موارد منفی اهمیت ندارد. بلکه برخی نکات ساده می‌توانند تاثیر بسیار مهمی بر روی ذهن کاربر بگذارند. به عنوان مثال قرار دادن عکس خود به همراه تیم شرکتی در طراحی وب سایت باعث می‌شود تا مشتریان با اعتماد بیشتری از شما خرید کرده و یا خدمات دریافت کنند. با این کار شما جلوه‌ای متفاوت به کسب و کار خود بخشیده‌اید.

شکل ظاهری سایت

همیشه اولین برخوردها تاثیر مهمی بر روی ذهن طرف مقابل دارد. این موضوع در وب سایت‌ها نیز صدق می‌کند؛ بنابراین اگر قالب سایت شما زیبا و در عین حال ساده باشد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ذهن مخاطب بگذارد. جوری طراحی ظاهری سایت خود را انجام دهید که بتوانید مخاطب را در نگاه اول میخکوب کنید.

هرچقدر که به ظاهر سایت خودتان اهمیت بدهید، این موضوع می‌تواند این را به مخاطب القا کند که شما برای او ارزش قائل هستید.

امنیت

برقراری امنیت سایت از دیگر نکات مهم هنگام طراحی سایت شرکتی است. مخصوصا اگر قصد دارید تا فروش آنلاین در سایت خود راه‌اندازی کنید، باید سایت شما از امنیت بالایی برخوردار باشد. چرا که این گونه از سایت‌ها مورد هدف هکرها خواهند بود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از گواهی SSL در سایت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید تایید دو مرحله‌ای برای خریداران خود فراهم کنید.

تمامی این کارها باعث می‌شود تا مکالمات و کارهای انجام شده بین سایت شما و کاربران به صورت رمزنگاری شده باشد.

سرعت بارگذاری بالا

امروزه افراد بیشتر با گوشی‌های هوشمند وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند. از طرفی دیگر زمانی که شما از طریق موبایل به اینترنت وصل می‌شود، سرعت شما G3 یا LTE است. در نتیجه اگر در همان ثانیه‌های اولیه سایت شما باز نشود، کاربر از ادامه فعالیت در سایت شما منصرف خواهد شد؛ بنابراین سرعت بالای سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از کارهایی که برای افزایش سرعت بارگذاری می‌توان انجام داد این است که از تصاویر و ویدئوهای کم حجم استفاده کنید. همچنین بهتر است هنگام خرید هاست، هاستی را انتخاب کنید که به مکان اقامت شما و یا مخاطبان هدف شما نزدیک‌تر باشد.

واکنش‌گرا بودن سایت

طراحی سایت شرکتی باید به صورت واکنش‌گرا باشد. یعنی وب سایت شما باید به گونه‌ای باشد که در تمامی صفحه‌نمایش‌ها بدون به هم‌ریختگی نمایش داده شود. این ویژگی باعث می‌شود تا سایت شما نه تنها برای کامپیوتر بلکه برای گوشی‌های هوشمند، تلبت و… به خوبی نمایش داده شوند. در نتیجه ترافیک بازدید از سایت شما افزایش می‌یابد و کمک می‌کند تا به سوددهی بالا در کسب و کار خود برسید.

اگر این ویژگی در سایت شرکتی شما نباشد، کاربران تمایلی به استفاده از وب سایت شما نخواهند داشت. در نتیجه با شکست مواجه خواهید شد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای اشتراک‌گذاری مطالب وب سایت خود استفاده کنید. از جمله آنها می‌توان به فیس‌بوک، اینستاگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، یوتیوب و… اشاره کرد. این رسانه‌ها جزو یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی هستند که از طریق آنها می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

بهینه‌سازی وب سایت

در طراحی سایت شرکتی رعایت اصول سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این موضوع می‌تواند مانند یک سکوی پرتاب، شما را به نتایج اول گوگل برساند. در غیر این صورت اگر از راهکارهای بهینه سازی برای موتورهای جست وجو برای وب سایت خود استفاده نکنید، از گردونه رقابت با سایر رقبا حذف خواهید شد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که در رابطه با وب سایت شرکتی خود سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را رعایت کنید.

کمترین زمان ممکن برای غیرقابل دسترس بودن سایت

گاهی برخی خطاها و مشکلات باعث می‌شوند تا برای مدت زمانی سایت شما از دسترس خارج شود. هرچقدر که این زمان بیشتر طول بکشد، کاربران بیشتری را از دست خواهید داد. اگر طراحی وب سایت شرکتی به صورت حرفه‌ای انجام شده باشد، باید بتوانید این زمان را به کمترین مقدار ممکن برسانید.

نمایش اطلاعات مهم در بخش اصلی سایت

وب سایت شما نقش یک مغازه را برعهده دارد. همانطوری که هر مغازه‌داری بهترین جنس خود را در ویترین قرار می‌دهد، شما نیز باید مهم‌ترین و بهترین محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران و مخاطبان قرار دهید.

از طرفی دیگر طراحی سایت شرکتی شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران با یک سرچ ساده بتوانند به سایر محصولات سایت دسترسی پیدا کنند و با ویژگی‌های محصولات آشنا شوند.

نقشه ساده

برای وب سایت شرکتی خود باید یک نقشه راه ساده داشته باشید تا کاربر از لحظه ورود تا زمانی که از سایت شما خارج می‌شود، از گمراهی و سردرگمی بیرون بیاید. برای طراحی این نقشه توجه به این نکته ضروری است که مخاطبان شما ممکن است از هر قشر و گروهی باشند؛ بنابراین سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که همه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

طراحی به سبک داستان‌گویی

استفاده از تکنیک داستان‌گویی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند باعث جذب مخاطب شود. به این دلیل که مخاطب دوست دارد تا با فلسفه شکل‌گیری کسب و کار شما آشنا شود. برای این منظور می‌توانید شروع کسب و کار خودتان را به صورت داستان‌گونه با مخاطب در میان بگذارید. به طوری که احساسات و عواطف کاربر را بتوانید تحت تاثیر قرار دهید. این موضوع می‌تواند موفقیت شما را به دنبال داشته باشد.

آپدیت محتوای وبلاگ

مهم‌ترین بخش در طراحی سایت شرکتی محتوا است. هرچقدر که محتوای سایت شما با ارزش باشد و طبق اصول سئو نوشته شده باشد، امتیاز شما در گوگل افزایش پیدا می‌کند. به این دلیل که کاربران علاقه بسیار زیادی به محتواهای باکیفیت و مرتبط دارند. در صورتی که محتواهای شما بتوانند نیازهای کاربران را به خوبی تامین کنند، کاربران دوباره به سایت شما سر می‌زنند. این موضوع می‌تواند باعث رتبه بهتر شما در گوگل شود.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به طور مداوم، محتوای با ارزشی را در سایت خود بارگذاری کنید.

لوگوی سایت

اگر شما هم جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید لوگوی سایت اهمیت پایینی دارد، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی یک وب سایت، طراحی لوگوی اختصاصی است. چرا که لوگو نشان‌دهنده چهره شرکت شما به کاربران است؛ بنابراین باید به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی شود.

از طرفی دیگر از آنجایی که لوگو در بالای سایت قرار دارد، در نتیجه اولین چیزی که به چشم کاربران می‌آید، لوگوی سایت است؛ بنابراین در طراحی سایت شرکتی طراحی یک لوگوی منحصر به فرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزایا سایت شرکتی

از جمله مزایای سایت شرکتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب سایت‌های شرکتی مخاطبان بسیار زیادی دارند. این در حالی است که شاید در دنیای واقعی فرصت تعامل با این تعداد مخاطب برای شرکت وجود نداشته باشد.
  • بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا قبل از مراجعه به شرکت، از سایت شرکت دیدن کنند؛ بنابراین اگر وب سایت شرکتی شما به صورت حرفه‌ای و زیبا طراحی شده باشد، مخاطب را به ارتباط با شما ترغیب خواهد کرد.
  • در صورت راه‌اندازی وب سایت برای شرکت خود، شما به صورت 24 ساعته در دسترس مخاطبان هستید. این در حالی است که در دنیای واقعی امکان این کار وجود ندارد. این موضوع می‌تواند باعث معرفی بیشتر شما به تعداد زیادی از مخاطبان شود.
  • کاربران تنها با چند کلیک ساده می‌توانند به اطلاعات کسب و کار شما دسترسی داشته باشند.
  • با طراحی سایت شرکتی شما می‌توانید به صورت نامحدود تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید. هزینه‌ی دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با هزینه‌ی بازاریابی سنتی بسیار ناچیز است.
  • با راه‌اندازی یک وب سایت شرکتی شما می‌توانید به صورت نامحدود و در هر زمان اطلاعات سایت خودتان را بروزرسانی کنید.
  • هدف از طراحی یک وب سایت شرکتی تنها کسب درآمد نیست. بلکه طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید نام تجاری کسب و کار خود را گسترش دهید.
  • وب سایت شرکتی برای شما هزینه چندانی نخواهد داشت. اما می‌توانید با همان هزینه اندک به یک بازدهی بسیار خوبی برسید.
  • با طراحی سایت می‌توانید به دیگر سایت‌ها به راحتی لینک شوید و بازاریابی گسترده‌ای انجام دهید. این ویژگی کمک می‌کند تا برند شما در بین کاربران بیشتر شناخته شود.

معایب سایت شرکتی

در کنار مزایای طراحی وب سایت شرکتی، این سایت‌ها معایبی نیز دارند که باید از آنها آگاه باشید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از ویژگی‌های مربوط به طراحی سایت‌ شرکتی این است که باید دائما اطلاعات آنها را بروز کنید. در صورت عدم انجام این کار، کاربران به سایت شما اعتماد نخواهند کرد. چرا که اطلاعات سایت قدیمی هستند.
  • اگر وب سایت شما دائما از دسترس خارج و یا خراب باشد، کاربران زیادی را از دست خواهید داد. این موضوع می‌تواند به تجارت شما ضرر وارد کند.
  • تعداد کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد هستند؛ بنابراین شما در بازاری کار می‌کنید که رقبای قدرتمندی دارید.
  • در صورتی که مشتری از کیفیت خدمات شما رضایت کافی نداشته باشد، این موضوع می‌تواند باعث افت رتبه سایت شما شود. در نتیجه در رتبه‌بندی موتورهای جستجو رتبه پایینی را کسب خواهید کرد.

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی یا فروشگاهی از نظر برخی از امکانات و قابلیت‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. چرا که هر یک دارای امکاناتی هستند که می‌تواند پیشرفت شغلی شما را به دنبال داشته باشند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در طراحی سایت شرکتی باید بخشی به عنوان پیشینه شرکت داشته باشید. چرا که کاربران تمایل دارند تا اطلاعاتی در رابطه با نحوه تاسیس شرکت و مجموعه فعالیت‌های انجام شده در آن داشته باشند.
  • در سایت شرکتی باید بخشی را برای قرار دادن مقالات علمی و تحقیقی در نظر داشته باشید. این موضوع می‌تواند به سایت شما اعتبار ببخشد. اگرچه می‌توان این ویژگی را به سایت فروشگاهی نیز اضافه کرد، اما این موضوع با هدف سایت‌های فروشگاهی مغایرت دارد. در نتیجه توجه کمتری به آن می‌شود.
  • در سایت شرکتی باید بخشی را برای فرم مالی، مشاوره و فروش محصول داشته باشید.
  • در سایت فروشگاهی نیاز است تا برای جلب اعتماد کاربران از فیلم‌ها و تصاویر باکیفیت استفاده کنید. چرا که تنها چیزی که کاربر می‌بیند، همین گالری تصاویر هستند.
  • اهداف اصلی سایت‌های شرکتی رونق کسب و کار، حفظ ارتباط با رقیبان، گسترش تبلیغات و.. هستند. برای این منظور نیاز است تا به طور مداوم طراحی سایت شرکتی را بروزرسانی کنید. اما تنها هدف سایت فروشگاهی فروش محصولات است؛ بنابراین تنها نیاز است تا اعتماد مشتری را با ارائه خدمات عالی جلب کنید.

جمع بندی مقاله طراحی سایت شرکتی

ما در این مقاله در رابطه با طراحی سایت شرکتی صحبت کردیم. اگرچه راه‌اندازی یک سایت شرکتی کار بسیار ساده‌ای است و هزینه‌ی اولیه آن پایین است، اما تنها طراحی یک سایت برای موفقیت در کسب و کار کافی نیست. بلکه نیاز است تا امکانات و قابلیت‌های مختلفی را به آن اضافه کنید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت برسید. اگر شما هم تجربه‌ای از طراحی وب سایت شرکتی دارید، می‌توانید زیر همین پست نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.