لوکال هاست چیست؟ LOCAL HOST

بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی که در قالب php هستند برای اجرا شدن نیاز به یک مفسر دارند. در واقع می‌توان گفت که اجرای یک فایل php باید روی یک وب سرور استاندارد مانند آپاچی و یا IIS انجام شود که به آن لوکال هاست گفته می‌شود. وجود یک سرویس میزبان باعث می‌شود تا برنامه نویس‌ها بتوانند پیش نیاز برنامه نویسی را بر روی آن نصب کنند.

افراد برای تست کدهای نوشته شده اگر بخواهند یک سرویس میزبان را خریداری کنند، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. در این زمان استفاده از لوکال هاست باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع LOCAL HOST بپردازیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

Local Host چیست؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از طراحان و کاربران اینترنت ایجاد می‌شود این است که لوکال هاست چیست و چه تفاوتی با هاست ویندوز دارد. همان‌طور که می‌دانید برای طراحی وب سایت نیاز به هاست و سرور احساس می‌شود تا دامنه خریداری شده به راحتی بر روی آن‌ها متصل شود. Local Host فضایی از سیستم است که برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از آن یک سایت را به راحتی روی سیستم خود راه اندازی کنند.

افراد برای این که بتوانند از این فضا به عنوان لوکال هاست استفاده کنند، باید قبل از هر کاری برنامه‌های مورد نیاز را نصب کرده تا به هاست محلی دسترسی پیدا کنند. برخی از زبآن‌های برنامه نویسی مانند PHP برای این که بر روی سیستم میزبان به خوبی اجرا شوند و خطاهای مختلف را نمایش دهند، نیاز به یک سرویس میزبانی وب دارند. آماده کردن فضای سیستم برای اجرای محتوای کدنویسی شده باعث می‌شود تا طراحان و برنامه نویسان بدون هزینه‌های مازاد بتوانند کدهای خود را برای آزمون و خطا امتحان کنند.

در بیان دیگر می‌توان گفت که لوکال هاست زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای راه اندازی یک وب سایت پرداخت کنند. این موضوع برای پروژه‌های دانشگاهی کاربردی است و می‌تواند مقرون به صرفه باشد. به دلیل این که پروژه‌های دانشگاهی از اهمیت کمتری برخوردار هستند، راه اندازی یک Local Host باعث می‌شود تا به جای خرید هاست، بتوان به آسانی سایت را راه اندازی کرد.

برنامه نویسان نیز برای تست سایت به صورت آزمایشی می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. دانلود و نصب لوکال هاست آسان است و باعث می‌شود تا طراحان به آسانی بتوانند یک سایت حرفه‌ای را راه اندازی کنند.

مزایای استفاده از لوکال هاست

استفاده از Local Host می‌تواند مزیت‌های زیادی برای افراد، طراحان، برنامه نویسان و… به همراه داشته باشد. در این بخش به معرفی مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از Local Host خواهیم پرداخت:

عدم نیاز به اینترنت

نداشتن اینترنت باعث ایجاد تاخیر در تحویل پروژه‌های کدنویسی شده خواهد شد. از این رو برنامه نویسان با استفاده از لوکال هاست می‌توانند بدون نیاز به بستر اینترنت، کدنویسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند. این کار باعث می‌شود تا بدون دسترسی به اینترنت و به صورت آفلاین بتوان انواع پروژه‌ها را به بهترین شکل انجام داد.

سرعت بالا در انتقال اطلاعات

یکی دیگر از مزایای Local Host، سرعت بالای انتقال اطلاعات به سرور است. با توجه به این که در هاست‌های حقیقی برای انتقال اطلاعات به سرور، به اینترنت پرسرعت نیاز است، مدت زمان انتقال طولانی می‌شود. در صورتی که برای انتقال اطلاعات به لوکال هاست بدون نیاز به اینترنت می‌توان محتوای مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن انتقال داد.

راحتی در ویرایش فایل‌ها

سرعت ویرایش فایل‌ها در برنامه نویسی دارای اهمیت است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات هاست واقعی، سرعت پایین آن در ویرایش و اصلاح فایل‌ها است که این موضوع در Local Host وجود ندارد. در هاست‌ واقعی برنامه نویس باید در پنل‌های مدیریتی مانند دایرکت ادمین و یا C-Panel، ویرایش فایل را انجام دهد در حالی که در لوکال هاست، هر آنچه که یک برنامه نویس به آن نیاز دارد در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیارش قرار می‌گیرد.

رایگان بودن و امنیت بالا

دو مولفه رایگان بودن هاست و امنیت بالای آن، دیگر مزیت‌های استفاده از Local Host هستند. افراد در صورت نیاز به یک هاست محلی می‌توانند با ایجاد لوکال هاست به راحتی از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

انواع Local Host

تا به اینجای مقاله در مورد لوکال هاست و مزیت‌های آن صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع Local Host آشنا کنیم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین گزینه را برای سیستم خود انتخاب کنید. از بهترین Local Host‌های قابل نصب می‌توان به Xampp، Wamp، Lamp، Mamp و Winginx اشاره کرد. تفاوت اصلی لوکال هاست‌های معرفی شده در این بخش در نوع سیستم عامل و پشتیبانی از زبان برنامه نویسی است.

به عنوان مثال نرم افزار Xampp مختص سیستم عامل ویندوز، لینوکس، مک و مناسب زبان برنامه نویسی Perl و PHP است. سرور Wamp مخصوص سیستم عامل ویندوز و برای پشتیبانی از زبآن‌های برنامه نویسی مختلف است. افراد بر حسب نیاز خود باید از میان سرورهای مختلف بتوانند بهترین سرور برنامه نویسی را انتخاب کرده و از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

تفاوت لوکال هاست با هاست چیست؟

طبیعتا هاست با Local Host تفاوت‌هایی دارند و هر یک دارای معایب و مزیت‌های مختلف هستند. افراد، برنامه نویسان و طراحان با نصب لوکال هاست می‌توانند به آسانی یک هاست را در نزدیکی خود داشته باشند تا در صورت نیاز مدیریت بهتری بر روی فایل‌های خود اعمال کنند. Local Host یک هاست محلی است که بر روی سیستم کامپیوتر شخصی نصب می‌شود. در حالی که هاست واقعی، به عنوان یک فضایی است که در دنیای اینترنت وجود داشته و دسترسی کاربر به آن ممکن نیست.

هاست توسط سرویس‌های مختلف میزبان ارائه می‌شود و دارای قیمت‌های متفاوت است. کسانی که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند با استفاده از نرم افزارهای مختلف نظیر Wamp و Xamp می‌توانند هاست محلی خود را ایجاد کنند. این دو نرم افزار به عنوان محبوب‌ترین نرم افزارهایی است که از طریق آن‌ها می‌توان نسبت به نصب Local Host اقدام کرد.

زمانی که فرد تجربه لازم برای انجام پروژه‌های خود را ندارد، ایجاد لوکال هاست می‌تواند از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه باشد. امنیت بالای Local Host باعث محبوبیت این سیستم در میان استفاده کنندگان شده است. در صورتی که افراد بخواهند با صرفه جویی در هزینه‌های خود به بهترین هاست دسترسی پیدا کنند، بهتر است هاست محلی را بر روی سیستم خود راه اندازی کنند.

شیوه نصب Xampp

حال که با یکی از بهترین نرم افزار‌های ایجاد هاست محلی آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم شیوه نصب Xampp را به زبان ساده برای شما بیان کنیم. برای ایجاد لوکال هاست وردپرس با استفاده از نرم افزار زمپ نیاز به یک سری پیش نیازها دارید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • نصب آخرین نسخه زمپ بر اساس نوع سیستم عامل کامپیوتر
  • راه اندازی نرم افزار زمپ
  • دانلود و نصب آخرین نسخه وردپرس
  • ایجاد پایگاه داده وردپرس و نصب آن

نصب آخرین نسخه زمپ

برای ایجاد لوکال هاست ابتدا باید با مراجعه به سایت اصلی زمپ، آخرین نسخه این برنامه را دانلود و متناسب با نوع سیستم عامل کامپیوتر خود نصب کنید. همواره سعی کنید آخرین نسخه نرم افزار را از وب سایت رسمی دانلود کنید. پس از دانلود نرم افزار زمپ، پیش نیازهای اپلیکیشن را در صفحه نصب تیک زده و آن‌ها را نیز نصب کنید.

حال که نصب نرم افزار به اتمام رسید، نوبت به نصب وردپرس در لوکال هاست می‌رسد که با استفاده از نرم افزار Xampp ابتدا لازم است یک پایگاه داده ایجاد کنید. برای ساخت پایگاه داده کافی است به آدرس http://localhost/phpmyadmin مراجعه کرده تا بتوانید یک پایگاه داده برای نرم افزار ایجاد کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست Xampp

حال برای نصب وردپرس باید با مراجعه به وب سایت رسمی وردپرس، آخرین نسخه سیستم مدیریت محتوا را دانلود کرده و آن را از حالت زیپ خارج کنید. با ایجاد یک پوشه جدید در آدرس c:\xampp\htdocs می‌توانید وردپرس را به راحتی بر روی نرم افزار زمپ نصب کنید. فایل دانلود شده وردپرس را در پوشه لوکال هاست کپی کرده تا کانفیگ سیستم به درستی انجام شود. در این مرحله ذخیره کارهای انجام شده برای اعمال تغییرات دارای اهمیت است.

در تنظیمات وردپرس با فعال یا غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو، می‌توانید وضعیت ایندکس سایت در موتور جستجو نظیر گوگل را کنترل کنید. این موضوع برای کسانی که دارای پروژه‌های مختلف هستند دارای اهمیت است.

با طی کردن مراحل گفته شده می‌توانید به سادگی وردپرس را بر روی لوکال هاست فعال کنید و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید. وجود برخی از ارورهای مختلف در هنگام نصب و اجرای Local Host باعث می‌شود تا نتوانید به آسانی مراحل نصب را طی کنید. در این حالت با جستجو کردن عبارت خطای ایجاد شده در گوگل به آسانی می‌توانید از راه‌حل‌های ارائه شده استفاده کنید.

علاوه بر نرم افزار زمپ می‌توانید به کمک نرم افزار Lamp، Mamp و Wamp به سهولت سیستم مدیریت محتوای مورد نیاز خود را بر روی لوکال هاست فعال کنید. هر کدام از نرم افزارهای معرفی شده به عنوان بهترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای اجرای Local Host به شمار می‌روند.

جمع بندی مقاله لوکال هاست

در این مقاله در مورد لوکال هاست و انواع آن صحبت کردیم. Local Host از دو بخش محلی و هاست تشکیل شده که به معنای میزبان محلی است. اغلب برنامه نویسان و شرکت نرم افزاری برای این که بتوانند کدنویسی خود را در یک فضای استاندارد فراخوانی کنند، نیاز به هاست دارند. هاست واقعی دارای محدودیت‌های مختلفی برای اجرای کدنویسی سریع است. داشتن Local Host به افراد کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به اینترنت و با امنیت بالا از هاست محلی استفاده کنند.گاهی برای طراحی وب سایت وردپرس نیز از لوکال هاست استفاده میشود . در میان نرم افزارهای اجرای لوکال هاست، چند نرم افزار کاربردی را معرفی کردیم. در صورتی که بخواهید یکی از نرم افزارها را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام است؟