یک سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در دنیایی که رقابت بین کسب و کارهای تجاری افزایش یافته است، هر شرکت برای این که بتواند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند، نیاز است که علاوه بر تمرکز روی ارائه خدمات خود، از یک سایت شرکتی مناسب بهره ببرد. وجود یک سایت جامع و کامل که دسترسی کاربران به دریافت خدمات را آسان کند به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود. وب سایت‌های امروزی که در نوع شرکتی طراحی و راه اندازی می‌شوند به نسبت سایر وب سایت‌ها متفاوت هستند.

در یک تعریف کلی می‌توان گفت که وب سایت شرکتی برای خدمت به اهداف کسب و کارهای امروزی ایجاد می‌شوند. اگر می‌خواهید در مورد ویژگی‌های یک سایت از نوع شرکتی بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با وب سایت شرکتی

کسب و کارهای امروزی برای این که بتوانند در بین مردم حضور پررنگ‌تری داشته باشند نیاز به طراحی و ساخت یک وب سایت مناسب دارند. وجود یک وب سایت کامل می‌تواند به کسب و کارها این امکان را بدهد که با جامعه هدف بیشتری ارتباط برقرار کنند که این امر به نوبه خود باعث فروش بیشتر محصولات و ارائه بهتر خدمات خواهد شد.

یک کسب و کار تجاری نه تنها برای فروش محصولات بلکه برای ارتباط سالم با مشتریان و گسترش کسب و کار خود نیاز به طراحی سایت شرکتی و سازمانی دارد.

داشتن وب سایت مناسب می‌تواند هزینه تبلیغات را تا حدود زیادی کاهش دهد. در دنیای امروزی که بهره‌گیری از تکنولوژی به عنوان یک ضرورت برای کسب و کارها شناخته می‌شود فقدان یک سایت مناسب باعث می‌شود تا آن صنف یا کسب و کار از گوی رقابت خارج شود. موارد بیان شده نشان می‌دهد که ساخت سایت شرکتی یک ضرورت در رقابت میان کسب و کارهای امروزی است.

یک سایت شرکتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به این که سایت‌های شرکتی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند قبل از هر اقدامی باید در مورد ویژگی‌ها و امکانات سایت بیشتر بدانید. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گونه سایت‌ها وجود اطلاعات تماس است که باعث می‌شود تا در زمان ضرورت مشتریان بتوانند به آسانی با شرکت ارتباط برقرار کنند.

در ادامه قصد داریم تا به مهم‌ترین ویژگی‌های سایت شرکتی اشاره داشته باشیم:

کوتاه بودن آدرس

داشتن یک نام دامنه عالی به عنوان اولین قدم برای راه‌اندازی یک وب سایت شناخته می‌شود. آدرس انتخاب شده باید کوتاه باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود. برای انتخاب نام وب سایت کافی است خود را به جای مشتریان‌تان قرار دهید تا بتوانید متناسب با موضوع کسب و کار خود یک نام مناسب انتخاب کنید. کوتاه بودن آدرس علاوه بر مشتریان، برای موتورهای جستجو نیز به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود.

شکل ظاهری سایت

برای سایت شرکتی باید از قالب زیبا و طراحی ظاهری مشتری‌پسند استفاده کنید. اولین برخورد کاربران با سایت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. علاوه بر این باید این نکته را در نظر داشته باشید که توجه کردن به ظاهر سایت باعث القای حس احترام به مخاطب خواهد شد. پس در نتیجه بهتر است روی شکل ظاهری سایت خود تمرکز داشته باشید.

سرچ‌ پذیری آسان

وجود یک رابط کاربری مناسب که دارای دسترسی آسان باشد به عنوان یک مزیت در طراحی سایت‌های شرکتی به حساب می‌آید. زمانی که کاربر نتواند به راحتی جستجوی خود را در سایت انجام دهد، بنابراین نمی‌تواند نیاز خود را به راحتی مرتفع کند. تصور کنید که اگر به عنوان یک کاربر وارد سایت شوید، چه انتظاری از بخش جستجوی سایت خواهید داشت؟ این امر به شما کمک خواهد کرد تا برای طراحی و ساخت سایت شرکتی، موضوع قابلیت سرچ‌پذیری را مدنظر قرار دهید.

وجود امنیت بالا

زمانی که بخواهید طراحی وب سایت را انجام دهید که در آینده در برابر حملات سایبری غیرقابل نفوذ باشد، بهتر است روی بخش امنیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای بسیاری از مدیران مهم است که وب سایت طراحی شده امنیت بالایی داشته باشد.

وجود تایید دو مرحله‌ای در سایت شرکتی به همراه استفاده از گواهی SSL به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود. گواهی SSL به شما این اطمینان را می‌دهد که مکالمه بین شما و مشتریان‌تان به صورت رمزنگاری شده انجام می‌شود.

توجه به رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از کاربران دارای یک یا چند شبکه اجتماعی هستند که از آن استفاده می‌کنند، لذا در طراحی وب سایت‌های شرکتی در نظر گرفتن بسترهای اجتماعی بسیار مهم است.

رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر به عنوان یک ابزار بازاریابی کلیدی شناخته می‌شوند که می‌توانند در بحث کاهش بار تبلیغات، به رشد وب سایت کمک کنند.

ریسپانسیو بودن سایت

گستردگی استفاده از تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر باعث شده است تا بسیاری از کاربران نیازهای خود را از طریق تلفن همراه مرتفع کنند. ریسپانسیو بودن سایت، یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی است که در طراحی سایت شرکتی باید به آن توجه شود.

طبق آمارهای به دست آمده، ترافیک بسیاری از سایت‌ها از طریق موبایل در حال افزایش است که این امر در بلندمدت می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. طراحی ریسپانسیو یک قابلیت است که در آن کاربر می‌تواند به راحتی با داشتن تبلت یا تلفن همراه، سایت‌ مورد نظر خود را باز کرده و از خدمات آن استفاده کند.

سرعت بارگذاری سایت

قیمت طراحی سایت شرکتی وردپرسی زمانی که بخواهید تمام موارد بیان شده را در طراحی سایت رعایت کنید، بسته به نیازتان متفاوت است. مدیران سایت برای طراحی وب سایت باید بتوانند مجموعه‌های تخصصی را انتخاب کنند.

یک مجموعه تخصصی با داشتن تجربه کافی، در زمینه اهمیت سرعت بارگذاری سایت آگاه است. برای افزایش سرعت لود وب سایت، بهتر است تصاویر به صورت فشرده‌ شده بارگذاری شوند. استفاده از یک هاست مناسب نیز بسیار کارآمد بوده و تاثیر زیادی در سرعت بارگذاری سایت خواهد داشت.

جمع بندی ویژگی‌های سایت شرکتی

پیشرفت علم و تکنولوژی تاثیر زیادی روی تحول کسب و کارهای امروزی داشته است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای تجاری برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیاز به تاسیس یک شعبه جدید از کسب و کار خود در فضای آنلاین دارند.

در این مقاله در مورد اهمیت استفاده از وب سایت‌های شرکتی و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کردیم، تا بتوانید پیش از هر اقدامی، شناخت کامل نسبت به شرایط و امکانات راه‌اندازی یک سایت شرکتی پیدا کنید.