طراحی وبسایت فروش طلا و جواهرات

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید،‌ به احتمال بسیار زیاد در صنف طلا و جواهرات فعالیت دارید و فکر طراحی وبسایت یا اپلیکشین برای کسب‌وکار‌تان را در سر می پرورانید.در ابتدا باید بگوییم بهترین تصمیم را در خصوص کسب و کار خود گرفته‌اید، چرا که وجود رقبا و هزینه‌های گزاف تبلیغات برای معرفی برند خود و محصولات‌تان مسیر شما را دور و سخت کرده‌است. همچنین رشد چشمگیر تکنولوژی و نفوذ غیرقابل انکار آن در زندگی و کسب و کارها، شما را ملزم به ورود به دنیای آنلاین می‌کند تا از مهلکه عقب نمانید.
در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص طراحی سایت برای فروش طلا و جواهرات بیشتر صحبت کنیم و معایب و مزایای آن را باهم بررسی کنیم.

برای طراحی سایت فروش طلا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فروش اینترنتی طلا و جواهر هم همانند هر فروشگاه اینترنتی دیگری نیازمند رعایت نکات مهمی است تا این  محصولات قیمتی و ارزشمند را به بهترین شیوه به مخاطب هدف نمایش دهد، در ادامه به برخی از کلیدی‌ترین نکات اشاره خواهیم کرد.

طراحی ui/ux:

طراحی منحصر به فرد و زیبا برای جلب توجه مشتری (رابط کابری ui) و در کنار آن، ایجاد دسته‌بندی مناسب برای محصولات، اعمال سیستم جستجوی پیشرفته، فیلترهای مناسب و موثر …برای سهولت کار مشتریان (تجربه کاربری ux) یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها‌ در طراحی سایت فروش طلا محسوب می‌شود.

معرفی محصولات:

برای ایجاد وجه تمایز با سایر رقبا نیاز هست از تصاویر زیبا و با کیفیت برای محصولات استفاده شود و همچنین امکاناتی نظیر ایجاد امکان بزرگنمایی  (zoom in) برای بررسی دقیق تر تاثیر مثبتی در احساس و انتخاب مخاطب دارد.علاوه‌بر تصاویر ، برای معرفی تاثیرگذارتر نیاز هست تمامی اطلاعات محصول نظیر وزن، عیار، قیمت و… بصورت دقیق و خوانا درج شوند. همچنین نمایش موجودی و قیمت روز آن (با توجه به نوسانات) بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

فرآیند خرید:

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها که در ایجاد حس مثبت بر مخاطب تاثیرگذار است، طراحی یک مسیر آسان و سریع برای مراحل خرید مشتریان است، هر چه فرآیند خرید کوتاه‌تر و آسان‌تر باشد روی میزان فروش شما تاثیر مستقیم خواهد داشت.

امنیت:

پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی قوی و بروز برای حفاظت اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری مشتریان و تراکنش‌های مالی یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که هر فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد.

سرعت:

یکی از ویژگی‌های مهم یک وبسایت که آن را نسبت به سایرین متمایز می‌کند، سرعت بارگذاری آن است تا مخاطب را در انتظار برای مشاهده محتوا نگذارد، در نظر گرفتن سرورهای پرسرعت و فضای میزبانی متناسب میتواند تجربه خوبی از گشت و گذار در یک فروشگاه آنلاین طلا و جواهر در ذهن مخاطب به یادگار بگذارد.

سئو:

برای حضور پر رنگ و تاثیر گذار در فضای پر رقابت وب، لازم است در نتایج جستجوی گوگل نفر اول باشید و برای قرار گرفتن در صدر این جدول باید وبسایتی بهینه شده داشته باشید.

داشتن وبسایت برای فروش طلا چه مزایایی دارد؟‌

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، هر کسب ‌و کاری برای رشد و توسعه نیاز به حضور فعال در فضای آنلاین دارد. فروش اینترنتی طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص که فضای بی نهایت وب امکان نمایش محصولات را با بالاترین ظرفیت و بهترین نحو فراهم می‌کند.    

داشتن فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر مزایای بسیار زیادی را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورد که مهم‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.  

دسترسی جهانی:

حضور کسب و کار شما در فضای آنلاین، در واقع ورود به بازار جهانی است و امکان معرفی بهتر برند و محصولات شما به سراسر دنیا را فراهم می‌کند که این امر موجب توسعه کسب و کار‌تان و افزایش فرصت‌های فروش برای شما می‌شود.

ساعات کاری نامحدود:

وب‌سایت‌ها با وجود ساعت کاری نامحدودی که دارند در ۲۴ ساعت شبانه روز قابل دسترسی و پذیرای مشتریان هستند و امکان فروش شما حتی در ساعاتی که خواب هستید  را  فراهم می‌کنند.  

کاهش هزینه‌ها:

بر خلاف فروشگاه‌های فیزیکی، وبسایت‌ها مقرون‌ به صرفه‌تر، بهره‌ور تر و سود‌آورتر هستند و هزینه‌های جانبی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.   

مشتری‌مداری:

به کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل که وبسایت‌‌تان به شما ارائه می‌کند، میتوانید اطلاعات دقیق‌تری در خصوص مشتریان و نیازمندی‌هایشان داشته‌باشید و با توجه به رفتار خرید مشتری استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید.

مارکتینگ:

در شرایطی که کسب‌وکار خود را در فضای وب توسعه می بخشید، امکان استفاده از روش‌های بازاریابی بروز و موثر نیز برایتان فراهم خواهد شد و دیگر نیازی به تبلیغات پر هزینه و دیربازده نخواهید داشت.

پشتیبانی:

از آنجایی که امکان ارتباط موثرتر با مشتریان برایتان فراهم می‌شود، پشتیبانی از طریق فرم تماس، چت آنلاین، ایمیل و … احساس رضایتمندی مشتریان از شما را افزایش داده و به بازگشت مجدد مشتری (retention marketing) و افزایش فروش شما کمک می‌کند.

برای اینکه در حوزه فروش طلا و جواهرات یکی از بهترین‌ها باشید، توصیه می‌شود حتما در فضا آنلاین نیز حضور پررنگ و موثر داشته‌باشید، چرا که داشتن وبسایت برای فروش طلا به عنوان یک ابزار حرفه‌ای و تاثیرگذار می‌تواند به رشد و توسعه کسب وکار شما کمک کند.همچنین بهتر است پیش از هر اقدامی حتما با یک تیم متخصص و مجرب در این خصوص مشورت کرده و متناسب با نیاز و سلیقه‌تان، یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات راه‌اندازی نمایید.