تلفن‌ها در حال به‌روزرسانی می‌باشد لطفاً با شماره های روبرو تماس بگیرید

طراحی سایت رستوران: چگونه با یک وبسایت حرفه‌ای مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

اگر صاحب یک رستوران، کترینگ و یا… هستید و هنوز وبسایتی برای کسب‌وکار خود ندارید: حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از تاثیرات مهم و ارزشمند آن آگاه شوید.

طراحی سایت رستوران

یک وبسایت حرفه‌ای و کاربرپسند با قابلیت‌های ویژه و کاربردی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی برای رستوران‌ها در دنیای دیجیتال امروز است. داشتن یک سایت می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتریان، جلب رضایت آنها و افزایش فروش شما داشته باشد.

وبسایت رستوران چه ویژگی هایی دارد؟   

با ما همراه باشید تا چند مورد از نکات اساسی که هر وبسایت رستوران به آن نیاز دارد را باهم بررسی کنیم.از آنجایی که احتمالا همه ما حداقل برای یکبار وارد یک وبسایت رستوران شده‌ایم، با فضای آن تا حدودی آشنا هستیم و مواردی که باعث احساس رضایتمندی و یا سردرگمی در انتخاب و سفارش ما شده برایمان آشناست.

 

۱. نمایش منو

.این بخش میتواند در تصمیم‌گیری مشتریان تاثیر بسزایی داشته‌باشد، کاربران علاقه دارند قبل از مراجعه به رستوران، با منوی آن آشنا شوند.اولین و مهم‌ترین بخش در وبسایت هر رستوران، نمایش منو با تصاویر باکیفیت به‌همراه توضیحات با جزئیات دقیق از مواد اولیه و قیمت هر آیتم است.

۲. اطلاعات کامل رستوران

ارائه اطلاعات کامل تماس، آدرس، نمایش موقعیت مکانی رستوان بر روی نقشه ((google maps، ساعات کاری و… یکی‌دیگر از بخش‌های ضروری وبسایت رستوران محسوب می‌شود.

۳. سیستم رزرواسیون آنلاین

این ویژگی در بهبود تجربه کاربری تاثیر بسیار زیادی دارد و همچنین نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را افزایش میدهد.سیستم رزرو آنلاین، یکی از قابلیت‌های محبوب در میان کاربران است، چرا که فرآیند رزرو را برای مشتریان آسان نموده و در هر موقعیت زمانی بدون نیاز به تماس می‌توانند میز مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایند.

۴. نظرات کاربران

بخش نظرات و پیشنهادات به مشتریان این امکان را می دهد که تجربیات خود را با شما و سایرین به اشتراک بگذارند، این کار علاوه‌بر ایجاد تعامل بیشتر مشتریان با شما بر افزایش اعتماد مشتریان جدید نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.یکی از بخش‌های بسیار مهم که توجه اندکی به آن می‌شود، نظرات کاربران است.

 

۵. محتوای جذاب و با کیفیت

تمامی آیتم‌های بیان‌شده نیازمند محتوای جذاب، تصاویر و ویدئوهای با کیفیت از محیط رستوران، غذاها، محل طبخ غذاها، پرسنل، مشتریان و … هستند تا یک وبسایت رستوران حرفه‌ای و با کیفیت داشته باشید.

۶. بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت

یک وبسایت حرفه‌ای و کاربردی را سرعت بارگذاری آن تکمیل می‌کند، چرا که کاربران اغلب تحمل انتظار طولانی برای بارگذاری صفحات را ندارند و احتمال اینکه از وبسایت شما خارج شوند بسیار بالا می‌روند.

سرعت بارگذاری صفحات یک وبسایت به آیتم‌های بسیاری نظیر بهینه‌سازی محتوا، تصاویر، ویدئوها، فضای میزبانی و … دارد. برای داشتن یک وبسایت با سرعت بالا نیاز است از یک متخصص برای طراحی و راه اندازی آن کمک بگیرید.

۷. طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design)

از آنجایی که بسیاری از کاربران از طریق موبایل یا تبلت به وب‌سایت‌ها دسترسی دارند، وبسایت شما نیازمند یک طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) باشد. به این معنا که در تمامی دیوایس‌ها به خوبی نمایش‌ داده شود. وبسایت واکنش‌گر تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و وبسایت شما را به یک نرم‌افزار حرفه‌ای و همه چیز تمام تبدیل می‌کند. ‌

۸. بلاگ

بلاگ یک بخش سرگرم‌کننده پر از محتواهای جذاب در ارتباط با حوزه فعالیت شما می‌باشد که علاوه‌بر ارائه مطالب آموزنده به کاربران در بهبود سئو وبسایت شما نیز موثر خواهد بود.

سایر ویژگی‌های یک وبسایت رستوران

در کنار ویژگی‌های اساسی، برخی از ویژگی‌های خلاقانه و جذاب می‌توانند وبسایت رستوران شما را متمایز کرده و تجربه کاربری را به سطح بالاتری برسانند. در ادامه پنج ویژگی جذاب‌تر که می‌توانند وبسایت رستوران شما را خاص‌تر کنند را معرفی می‌کنم:

 

۱. سفارش آنلاین با سفارشی‌سازی غذا

ارائه امکان سفارش آنلاین با قابلیت سفارشی‌سازی غذاها (مثلاً انتخاب مواد اضافی، حذف مواد خاص یا انتخاب سایز وعده) می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. این ویژگی نه تنها مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر می‌کند، بلکه باعث می‌شود هر مشتری دقیقاً مطابق سلیقه خود غذا را دریافت کند.

 

۲. تور مجازی رستوران

یک تور مجازی از فضای داخلی رستوران، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که قبل از مراجعه، با محیط آشنا شوند. این ویژگی برای مشتریانی که به دنبال مکانی برای مناسبت‌های خاص هستند، مانند جشن‌ها یا قرارهای مهم، بسیار جذاب خواهد بود.

 

۳. پیشنهاد روزانه یا پیشنهادهای شخصی‌شده

نمایش پیشنهادهای روزانه، غذاهای ویژه یا تخفیف‌های اختصاصی که به‌صورت هوشمند برای هر کاربر طراحی شده باشد (بر اساس رفتارهای قبلی خرید یا بازدید)، می‌تواند جذابیت سایت را افزایش دهد و مشتریان را ترغیب به امتحان غذاهای جدید یا خرید بیشتر کند.

 

۴. برنامه وفاداری و امتیازدهی

ادغام یک سیستم برنامه وفاداری در وبسایت که به مشتریان برای هر خرید امتیاز می‌دهد، می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای بازگشت مشتریان فراهم کند. کاربران می‌توانند امتیازات خود را جمع‌آوری کرده و برای تخفیف‌ها یا هدایای ویژه از آن‌ها استفاده کنند.

 

۵. گالری تصاویر با محتوای تولیدی کاربران

بخشی از سایت که به نمایش عکس‌های کاربران از غذاها یا تجربیاتشان در رستوران اختصاص دارد، می‌تواند حس تعامل و تعلق خاطر بیشتری ایجاد کند. مشتریان با دیدن عکس‌های واقعی از دیگر مشتریان، اعتماد بیشتری به رستوران شما خواهند داشت و ترغیب می‌شوند این ویژگی‌ها، علاوه بر جذابیت بصری، تجربه کاربری عمیق‌تری را ارائه می‌دهند و حس ارتباط نزدیک‌تری بین مشتریان و رستوران ایجاد می‌کنند.که خودشان هم مشارکت کنند.

 

سخن پایانی :

در نهایت، طراحی سایت رستوران باید به گونه‌ای باشد که نیازهای مشتریان را به بهترین شکل پاسخ دهد و تجربه‌ای لذت‌بخش برای آن‌ها فراهم کند.

تیم خلاق اِلانوس با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی انواع نرم‌افزاهای حرفه‌ای در کنار شما خواهد بود.داشتن یک وبسایت رستوران حرفه‌ای مستلزم آن است که از یک متخصص در زمینه طراحی سایت کمک بگیرید.