مزایای طراحی سایت با وردپرس

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس است. استفاده آسان، کاربرد فراوان، قابلیت بهینه‌سازی، ساختار سئو و… از جمله مزایای طراحی سایت با وردپرس هستند که باعث محبوبیت آن در میان طراحان سایت شده‌اند.

 این ابزار رایگان و متن باز به زبان PHP نوشته شده است. بسیاری از وب‌ سایت‌ها در جهان با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا طراحی شده‌اند. ما در این مقاله از الانوس قصد داریم تا به بررسی مزایای وردپرس بپردازیم. ما را در ادامه همراهی کنید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

اگر قصد طراحی وب سایت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید. وردپرس یک نرم‌افزار بسیار کاربردی است که به کمک آن می‌توانید یک وبلاگ یا یک سایت طراحی کنید. وردپرس به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا از سال 2003 آغاز به کار کرده است. بروزرسانی‌های انجام شده روی این نرم‌افزار، ویژگی‌های بسیار زیادی را به آن اضافه کرده است.

بسیاری از وب سایت‌های دنیا از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند. حتی بسیاری از محبوب‌ترین وب‌ سایت‌های دنیا مانند وبلاگ اصلی سایت یاهو، وبلاگ سایت ناسا، سایت خبرگزاری بی بی سی آمریکا و… از وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کرده‌اند.

اگر شما هم برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی خود، دچار شک و تردید هستید و نمی‌دانید سایت خودتان را با چه پلت‌فرمی طراحی کنید، وردپرس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مزایای طراحی سایت با وردپرس به شما کمک می‌کند تا بهترین طراحی سایت را داشته باشید و بتوانید نیازهای مشتریان خودتان را برآورده کنید. از جمله مزایای طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده آسان و راحت

اگر دانش برنامه‌نویسی ندارید اما می‌خواهید یک وب سایت طراحی کنید، استفاده از وردپرس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. استفاده از وردپرس آسان و راحت است و همه‌ افراد بدون داشتن دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی می‌توانند یک سایت ایده‌آل طراحی کنند. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از افراد تمایل بسیار زیادی به طراحی سایت با وردپرس داشته باشند.

همچنین این نرم‌افزار در میان طراحان وب نیز بسیار محبوب است. چرا که طراحان وب می‌توانند بدون استفاده از کدهای سخت و پیچیده PHP، یک سایت همه منظوره را طراحی کنند. برای این منظور کافی است تا قالب آماده‌ای را انتخاب کنید و طراحی سایت خودتان را روی آن انجام دهید.

وجود پلاگین‌های رایگان

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پلاگین‌های وردپرس است. این افزونه‌ها به راحتی روی سایت شما قابل نصب هستند. در نتیجه با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی و متنوعی را به سایت خود اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این پلاگین‌ها، رایگان بودن آن‌ها است. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای روی سایت خود نصب کنید و از قابلیت‌های این پلاگین‌ها وردپرسی برای کسب و کار خود سود ببرید.

بهینه‌سازی و ساختار سئو

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب وردپرس، استفاده از افزونه‌های مرتبط با ساختار سئو است. به عنوان مثال شما می‌توانید ساختار نوشته‌های خود در سایت را با استفاده از تگ‌‌گذاری‌ها بهینه کنید. در نتیجه می‌توانید در نتایج گوگل رتبه بالایی را کسب کنید.

منبع باز بودن وردپرس

برخی از نرم‌افزارها به صورت اپن سورس یا منبع باز هستند. به این معنا که شما می‌توانید آن را به راحتی توسعه، تغییر یا بررسی کنید. یکی از ویژگی‌های خوب وردپرس قابلیت اپن سورس بودن آن است. این ویژگی باعث شده است تا برنامه‌نویسان حرفه‌ای و شرکت‌های مطرح روی توسعه وردپرس سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی بکنند.

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که شما نیازی به نوشتن کدنویسی از پایه نخواهید داشت. از طرفی دیگر توسعه وردپرس توسط شرکت‌های مطرح باعث شده است تا این سیستم با گذشت زمان تبدیل به یک نرم‌افزار با کیفیت شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که اپن سورس بودن این نرم‌افزار ممکن است امنیت سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که گاهی مجبور به استفاده از کدهای معیوب دیگران هستید.

مدیریت عالی برای انتشار محتواها

از ویژگی‌های مثبت وردپرس می‌توان به مدیریت عالی محتواها اشاره کرد. به این دلیل که محیط نوشتاری وردپرس مانند نرم‌افزار word است. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی محتواهای خود را مدیریت کنید.

وجود تم‌های جذاب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب وردپرس، تنوع بسیار بالای تم‌هایی است که برای آن موجود است. همچنین بیشتر این قالب‌ها به صورت رایگان هستند. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید.

بروزرسانی مداوم

تغییر نیاز کاربران از یک طرف و به روز شدن تکنولوژی‌ها از طرف دیگر باعث شده است تا وب سایت‌ها نیز همیشه در حال تغییر باشند. یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس به روزرسانی دائمی آن است. از طرفی دیگر آپدیت وردپرس نیاز به پرداخت هزینه ندارد. درنتیجه شما می‌توانید با توجه به نیاز کاربران خود وب سایت خودتان را به روزرسانی کنید.

طراحی واکنش‌گرا

امروزه بسیاری از افراد برای دیدن وب سایت‌ها تنها از کامپیوتر استفاده نمی‌کنند. در نتیجه سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطبین با هر دستگاهی بتوانند سایت شما را ببینند. در غیر این صورت ممکن است تعداد بسیار زیادی از مخاطبان خود را از دست بدهید؛ بنابراین اگر دوست دارید تا سایت شما در هر دستگاهی قابل نمایش باشد، طراحی سایت با وردپرس را انتخاب کنید.

طراحی سایت با وردپرس به صورت واکنش‌گرا خواهد بود. یعنی فرقی نمی‌کند که مخاطب شما با چه دستگاهی سایت شما را می‌بیند. وب سایت شما در تمامی دستگاه‌ها مانند تبلت، موبایل، لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی به یک شکل نمایش خواهد یافت.

قابلیت اشتراک‌گذاری در وردپرس

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی وردپرس امکان اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی است. از آنجایی که وردپرس این ویجت‌ها را طراحی کرده است، در نتیجه شما می‌توانید از مزایای طراحی سایت با وردپرس استفاده کنید و به راحتی مطالب سایت را در شبکه‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر بازدید بالای سایت، میزان رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند.

سرعت بالای بارگذاری وردپرس

هر چقدر سرعت سایت بالا باشد، کاربران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. یکی از قابلیت‌های بسیار ویژه وردپرس سرعت بارگذاری بالای آن است. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از برنامه‌نویسان تمایل بسیار زیادی به طراحی سایت با این سیستم داشته باشند. البته شما می‌توانید با برخی از راه‌کارها سرعت سایت وردپرسی خودتان را بهبود ببخشید.

کارایی بالای وردپرس با توجه به زمان اندک

اگر می‌خواهید تا با صرف زمان بسیار کم، یک وب سایت با محتوای تصویری و متنی بسیار عالی داشته باشید، وردپرس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کارایی بالا و قابلیت‌های بسیار زیاد وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید یک وب سایت با امکانات بسیار عالی در مدت زمان بسیار کوتاه ایجاد کنید. این در حالی است که در سایر نرم‌افزارهای مشابه چنین امکانی وجود ندارد.

قابلیت خرید و فروش آنلاین و تبدیل آن به فروشگاه اینترنتی

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس قابلیت اضافه کردن افزونه woocommerce به آن است. در نتیجه شما می‌توانید سایت خودتان را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی کنید و محصولات مورد نظر خود را برتی فروش به نمایش بگذارید.

دارا بودن ابزارهای مدیریت پروژه

وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید پروژه‌ها و فایل‌های خودتان را مدیریت بهتری کنید یا یک زمان‌بندی مشخصی برای آن تعریف کنید. همچنین افزونه‌هایی برای این قابلیت وجود دارد که می‌توانند شما را برای انجام هر چه بهتر این کار کمک کنند.

امنیت بالای وردپرس در مقایسه با سایر سایت‌ها

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر سایت، امنیت آن است. یکی از ویژگی‌های عالی سایت‌های وردپرسی، امنیت بالای آن بیان می‌شود. شما می‌توانید هنگام طراحی یک وب سایت وردپرسی، قوانین تعیین شده برای امنیت وب سایت را رعایت کنید تا یک سایت ایمن داشته باشید. در چنین شرایطی هیچ هکری نمی‌تواند به سایت شما حمله کند.

پشتیبانی دائم وردپرس برای رفع مشکلات

افراد بسیار زیادی هستند که با وردپرس کار می‌کنند و بهترین طراحی سایت را با آن انجام می‌دهند. همچنین افراد بسیار زیادی هستند که می‌توانند به صورت رایگان مشاوره دهند. در نتیجه از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید در کمترین زمان و به صورت آنلاین مشکلات خودتان را رفع کنید.

داشتن رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری برای نصب انواع پلاگین‌ها

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی وردپرس امکان ادغام وب سایت با منابع دیگر است. برای این منظور APIهای بسیار زیادی به وجود آمده‌اند که شما می‌توانید سایت خودتان را به شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی بسیار زیادی پیوند دهید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که روی سایت خودتان یک خبرنامه داشته باشید، باید حتما API مورد نظر را دریافت کنید تا بتوانید از پلاگین نصب شده استفاده کنید.

بهبود تجربه کاربری در مقایسه با سایر سایت‌ها

یکی از ویژگی‌های خوب وردپرس در مقایسه با سایر سایت‌هایی که با HTML نوشته شده‌اند، بهبود تجربه کاربری است؛ بنابراین شما می‌توانید با نصب پلاگین‌ها و تم‌های مختلف، رابط کاربری را بهبود ببخشید. در واقع وردپرس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید از پلاگین مناسب با سایت خود استفاده کنید تا از این طریق بتوان قابلیت‌ها و ویژگی‌های سایت را افزایش داد.

همه‌گیر بودن وردپرس در مقایسه با سایت‌های نوشته شده با HTML

استفاده آسان از وردپرس از یک طرف و عدم نیاز به تخصص حرفه‌ای از طرف دیگر باعث شده است تا این سیستم مدیریت محتوا مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. در نتیجه شما هم متوجه این موضوع خواهید شد که بسیاری از افراد برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کرده‌اند.

قیمت مناسب برای طراحی سایت

اگر برای طراحی سایت، قیمت آن برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما طراحی وب سایت‌ وردپرس را انتخاب کنید. قیمت سایت وردپرسی در مقایسه با سایر سایت‌ها بسیار مناسب و به‌صرفه است. علاوه بر این، در کنار قیمت مناسب طراحی، سایر هزینه‌های جانبی آن مانند نگه‌داری و به روزرسانی آن نیز بسیار مناسب است.

استفاده از شورت کدها

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی وردپرس در زمینه برنامه‌نویسی، امکان استفاده از شورت کدها به جای کدهای HTML طولانی گفته می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید در هر قسمت از سایت از این کدها استفاده کنید.

ساخت انجمن در سایت

یکی از راهکارهای بسیار عالی برای بهبود سئو سایت، اضافه کردن انجمن به سایت است. شما می‌توانید این ویژگی‌ را با کمترین دردسر به سایت خود اضافه کنید. برای این منظور کافی است تا پلاگین‌های مختلف در این زمینه مانند bbpress,CM Answers,Anspres را نصب کنید.

تنوع پلاگین‌ها

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس باز گذاشتن دست شما در نصب پلاگین خواهد بود. در واقع تنوع افزونه‌های این سیستم مدیریت محتوا بسیار زیاد است. همچنین اغلب این پلاگین‌ها به صورت رایگان هستند. در نتیجه شما می‌توانید با یک قیمت مناسب یک افزونه کاربردی در به سایت خودتان نصب کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است که اگرچه افزونه‌ها می‌توانند امکانات بسیار زیادی را برای شما فراهم کنند، اما تعداد زیاد این افزونه‌ها می‌توانند باعث کاهش سرعت سایت شما نیز شوند؛ بنابراین بهتر است برای نصب این افزونه‌ها دقت کافی داشته باشید تا پلاگین‌ها را براساس نیاز خود نصب کنید.

ایجاد نقشه سایت

در صورت تمایل شما می‌توانید از طریق افزونه‌های سئو، برای سایت خودتان نقشه ایجاد کنید. ایجاد نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا نقشه کلی وب سایت شما مشخص شود. این ویژگی باعث بالا رفتن اعتبار سایت و در نهایت افزایش رتبه در گوگل می‌شود.

آموزش راحت

آموزش و یادگیری سایت وردپرسی بسیار راحت است. در نتیجه شما می‌توانید با یک آموزش ساده، یک نمونه کار موفق داشته باشید. البته برای ارائه نمونه‌کارهای بهتر، نیاز به تجربه بیشتر و کافی در این زمینه دارید.

سخن نهایی از مزایای طراحی سایت با وردپرس

اگر قصد طراحی آسان یک سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی را دارید، اما دانش برنامه‌نویسی شما پایین است، استفاده از وردپرس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مزایای طراحی سایت با وردپرس به اندازه‌ای است که باعث شده تا این سیستم مدیریت محتوا به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها برای طراحی سایت تبدیل شود.

شما نیز می‌توانید با سپردن سایت خودتان به یک تیم طراحی مجرب، نسبت به طراحی سایت وردپرسی به صورت سفارشی با کارایی‌های خاص اقدام کنید و از مزایای طراحی سایت با وردپرس بهره‌مند شوید. قیمت سایت وردپرسی در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها بسیار مناسب است و می‌تواند تمام نیازهای شما را به خوبی برآورده کند.