قیمت طراحی سایت چه مقدار است؟

یک وب سایت بدون توجه به نیاز مخاطبان و برآورده کردن خواسته‌های کاربران نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند. در طراحی وب سایت در نظر گرفتن نیاز مخاطبان هدف، دارای اهمیت است، از این رو افراد جهت طراحی سایت باید این موضوع را در نظر داشته باشند. قیمت طراحی سایت همواره به عوامل زیادی بستگی دارد و متناسب با نیاز و خواسته سفارش دهنده متغیر است. در این مقاله قصد داریم تا به عوامل مؤثر در هزینه طراحی سایت اشاره داشته باشیم.

عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت

زمانی که فرد بخواهد بر اساس نیاز کسب و کار خود، سفارش طراحی سایت را به یک مجموعه واگذار کند، باید عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی طراحی را بداند. در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی وب سایت اشاره داشته باشیم:

عوامل فنی سایت

در بحث طراحی وب سایت عوامل فنی زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا بر اساس خواسته سفارش دهنده، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. از عوامل فنی سایت می‌توان به زبان برنامه نویسی، سیستم مدیریت محتوا و… اشاره کرد.

به عنوان مثال زمانی که میخواهید سفارش طراحی سایت داشته باشید، اگر بر اساس نیاز کسب و کار تجاری خود بخواهید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید، طبیعتا به نسبت وب سایتی که با زبان پایه PHP طراحی شده است، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

البته باید خاطر نشان کرد که پرداخت هزینه کمتر، به معنای بی‌کیفیت بودن سیستم طراحی سایت نیست. وردپرس به دلیل این که از یک ساختار آماده و یکپارچه بهره‌ می‌برد به نسبت سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، کم هزینه‌تر است.

امکانات مورد نظر سفارش دهنده

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت، تعداد صفحات و امکاناتی است که قرار است در طراحی گنجانده شود. تعداد صفحات یک سایت به عنوان رکن تاثیرگذار در قیمت است، لذا سایتی که دارای 6 صفحه است به نسبت سایتی که 30 صفحه مجزا دارد، قیمت مشابهی نخواهد داشت.

از طرفی دیگر می‌توان گفت که امکانات قابل نصب بر روی وب سایت می‌تواند تعیین کننده هزینه نهایی باشد. استفاده از یک قالب اختصاصی بر روی قیمت نهایی طراحی تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به عنوان سفارش دهنده بخواهید وب سایت خود را به صورت اختصاصی شخصی سازی کنید و از امکانات متناسب با کسب و کار خود در وب سایت بهره‌مند شوید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

طراحی گرافیکی و قیمت طراحی سایت

بسیاری از طراحان برای این که بتوانند هزینه نهایی طراحی را کاهش دهند، از قالب‌های گرافیکی آماده استفاده می‌کنند. این قالب‌ها به صورت معمول بر روی وب سایت‌های زیادی نصب می‌شوند که برای بسیاری از کارفرمایان قابل توجیه نیستند.

اگر بخواهید سفارش طراحی سایت را با قالب اختصاصی بدهید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در واقع می‌توان گفت که قیمت طراحی سایت که دارای طراحی گرافیکی و اختصاصی است بسیار بالاتر از طراحی سایت با قالب‌های آماده است.

وجود گرافیک اختصاصی باعث می‌شود تا کاربران و مخاطبان هدف، پس از ورود به وب سایت احساس رضایت و اعتماد خاصی داشته باشند.

سئو و بهینه سازی

یکی از موضوعات کلیدی در طراحی سایت، توجه به سئو و بهینه سازی است که توسط مجموعه‌های معتبر به شکل استاندارد انجام می‌شود. اگر به عنوان سفارش دهنده طراحی سایت، بخواهید وب سایت خود را به صورت بهینه شده دریافت کنید، باید از طراح بخواهید تا کدنویسی وب سایت را به شکل بهینه سازی برای موتورهای جست و جو انجام دهد.

طراحی وب سایت به شکل سئو شده و دارای کدهای بهینه باعث می‌شود تا بتوانید روند رشد سایت را به بهترین شکل دنبال کنید.

بیان این نکته دارای اهمیت است که با قیمت‌های پایین قطعا نمی‌توانید یک وب سایت بهینه شده را دریافت کنید. بنابراین جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کافی است به دنبال یک مجموعه موفق در این زمینه باشید تا در مدت زمان مشخص به اهداف خود دست پیدا کنید.

چند زبانه بودن سایت

زمانی که بخواهید یک وب سایت جامع با طراحی بی‌نظیر داشته باشید، بهتر است از طراح بخواهید که قابلیت چند زبانه بودن سایت را در طراحی قرار دهد. قیمت طراحی سایت چند زبانه به نسبت حالت معمولی کمی بیشتر است اما به دلیل این که در آینده ممکن است وب سایت شما برند شود، بهتر است این قابلیت را مدنظر قرار دهید.

پشتیبانی وب سایت

یکی از موضوعات مهم برای افرادی که به دنبال سفارش طراحی سایت هستند این است که مجموعه انتخاب شده پشتیبانی کامل و جامعی داشته باشد. قیمت طراحی سایت با توجه به مهارت تیم دریافت کننده سفارش متفاوت است. سفارش طراحی دارای دو مرحله اصلی است که به مشاوره قبل از طراحی و خدمات پس از طراحی تقسیم بندی می‌شود.

برخی از شرکت‌های طراحی سایت دارای سیستم پیچیده‌ای هستند که سفارش طراحی سایت در آنجا دشوار است اما برخی دیگر با داشتن افراد متخصص و کاربلد می‌توانند سفارش طراحی سایت را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام دهند. انتخاب یک مجموعه مناسب می‌تواند تعیین کننده هزینه طراحی سایت باشد.

برند و اعتبار شرکت طراحی سایت

برند یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت طراحی سایت است. زمانی که جهت سفارش طراحی سایت، به یک مجموعه معتبر مراجعه می‌کنید، قطعا به نسبت سایر مجموعه‌های دیگر باید هزینه بیشتری را برای طراحی سایت پرداخت کنید. به همین دلیل می‌توان گفت که رابطه مستقیمی میان قیمت و اعتبار مجموعه طراحی سایت وجود دارد.

در عوض با انتخاب یک مجموعه معتبر قادر خواهید بود تا بدون دغدغه و به شکل استاندارد، سفارش خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. یک مجموعه موفق با داشتن دانش طراحی سایت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین سایت را برای خود طراحی کرده و از آن استفاده کنید.

جمع بندی درباره قیمت طراحی سایت

در دنیای امروزی که بسیاری از کسب و کارهای تجاری حداقل یک سایت در حیطه فعالیت خود دارند، اگر بخواهید به موفقیت دست پیدا کنید، بهتر است وب سایت خود را راه اندازی کنید. قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

اگر به دنبال درخواست سفارش طراحی سایت هستید، کافی است با انتخاب یک مجموعه معتبر مانند الانوس، سفارش خود را ثبت کرده تا با یک هزینه معقول و دریافت قیمت طراحی سایت، پیش از  هر اقدامی، به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.