طراحی سایت وردپرس، آرامشی در کسب و کار

طراحی سایت با وردپرس و استفاده آسان و کارایی بالای سایت‌های وردپرسی باعث شده است تا وب سایت‌های بسیار زیادی از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنند. طراحی سایت وردپرس به دلیل داشتن افزونه‌های متنوع توانسته است نیاز مشتریان را به خوبی رفع کند. ما در این مقاله از الانوس قصد داریم تا شما را با ساخت سایت وردپرسی و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

طراحی سایت وردپرس

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار را دارید، برای کسب موفقیت بیشتر، داشتن یک وب سایت بسیار اهمیت دارد. یکی از چالش‌های اساسی در این زمینه نحوه طراحی سایت و راه‌اندازی آن است. در حال حاضر این موضوع توسط برخی سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس مرتفع شده است. به‌ طوری‌ که شما می‌توانید در زمانی اندک تسط متخصصان، یک سایت وردپرسی ایجاد کنید.

سیستم‌های مدیریت محتوا یا به طور خلاصه CMSها، یک سیستم در بستر وب هستند که از ابزارهای کاربردی تشکیل شده‌اند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بدون نوشتن حتی یک خط کد، محتوای سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان به شمار می‌رود. طراحی وب سایت وردپرس مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایگان بودن راه‌اندازی سایت با وردپرس
  • منبع باز یا اپن سورس بودن وردپرس
  • راه‌اندازی سایت بدون نوشتن یک خط کد
  • انعطاف‌پذیری بالا همراه با قابلیت شخصی‌سازی
  • سرعت بالای بارگذاری
  • امنیت بالا
  • بهینه برای موتورهای جستجو و افزایش درآمد به دلیل رعایت استانداردهای سئو
  • پشتیبانی از زبان فارسی و سایر زبان‌ها
  • تنوع پلاگین‌ها و افزونه‌ها

دلایل طراحی سایت با وردپرس

کسب و کارها برای درآمد بیشتر نیاز به شناخته شدن دارند. یکی از راه‌های شناخته‌ شدن، ساخت یک وب سایت متناسب با حوزه کاری است. بسیاری از مدیران کسب و کارها از کنترل و مدیریت وب سایت تا سفارشی‌سازی و سایر وظایف مربوط به سایت نگران هستند. اما ورود وردپرس در دنیای وب باعث شده است تا برای راه‌اندازی و مدیریت یک وب سایت نگرانی وجود نداشته باشد.

طراحی وب سایت وردپرس علاوه بر مدیریت راحت، آزادی عمل را برای شما به ارمغان می‌آورد. به طوری که شما می‌توانید هر آنچه که برای وب سایت‌تان نیاز دارید، در سایت خود قرار دهید. این سیستم مدیریت محتوا اگرچه به صورت اپن سورس است، اما هیچ نگرانی بابت امنیت آن نخواهید داشت. شما می‌توانید با انجام برخی از تنظیمات و سفارشی‌سازی سایت، بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنید.

وردپرس به دلیل داشتن چندین افزونه و ماژول، نیازهای متفاوت کسب و کارها را به خوبی رفع می‌کند. این در حالی است که برای راه‌اندازی یک سایت به صورت پایه نیاز دارید تا علاوه بر هزینه راه‌اندازی و نگه‌داری، مسائل مربوط به امنیت و بروزرسانی آن را نیز در نظر داشته باشید. اما در وردپرس این نگرانی‌ها وجود ندارد.

وردپرس برای طراحی سایت‌های متنوع مانند فروشگاهی و شرکتی بسیار مناسب است. به عنوان مثال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با وردپرس به دلیل داشتن افزونه Woocomerce کار را برای شما راحت کرده است. برای این منظور کافی است تا با چند کلیک ساده، سایت خودتان را به یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای تبدیل کنید.

طراحی سایت وردپرس برای یک فروشگاه اینترنتی تمامی قسمت‌های مورد نیاز مانند اتصال به درگاه بانکی، انواع روش‌های حمل و نقل، دسته‌بندی محصولات و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین ویژگی باعث شده است تا بیشتر سایت‌های فروشگاهی از وردپرس استفاده ‌کنند.

قالب‌های آماده وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای رایگان به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید سایت خودتان را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای راه‌اندازی کنید. برای طراحی ظاهر وب سایت، می‌توانید از قالب‌های آماده و گرافیک‌های خاص وردپرسی سود ببرید. بسیاری از این قالب‌ها به صورت رایگان قابل دانلود هستند.

برای این منظور کافی است تا ابتدا موضوع و هدف سایت خودتان را مشخص کرده و بدانید. سپس با توجه به کسب و کار خود، نسبت به انتخاب قالب آماده اقدام کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که امکان دارد برخی از این قالب‌های آماده توسط سایت‌های دیگر نیز استفاده شود. در نتیجه ممکن است قالب استفاده شده برای سایت شما تکراری باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا کابران تمایلی به بازدید از سایت شما نداشته باشند.

طراحی سایت وردپرس با قالب آماده جزو نکاتی است که باید هنگام انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. چرا که هدف اصلی طراحی سایت، جذب مخاطب است. در نتیجه استفاده از قالب‌های آماده، دسترسی به این هدف را با مشکل روبه‌رو می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از قالب‌های رایگان، با صرف کمی هزینه، قالب اختصاصی سایت خودتان را طراحی یا خریداری کنید.

از آنجایی که این قالب منحصر به فرد است، در نتیجه می‌تواند بازدهی بالایی در جذب مخاطب داشته باشد.

امکانات سایت وردپرسی

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می‌خواهند که بازدید بالایی داشته باشند تا از این طریق بتوانند مشتریان بسیار زیادی را جذب کنند. سایت‌های وردپرسی به دلیل داشتن امکانات و پنل‌های ویژه این امکان را برای مدیران کسب و کارها فراهم می‌کنند تا بتوانند نیازهای خودشان را به خوبی برآورده کنند. برای ساخت سایت با وردپرس می‌توانید امکانات زیر را به آن اضافه کنید:

  • قرار دادن صفحه ارتباط با ما برای دسترسی به مدیر سایت و بیان مشکلات و سوالات
  • امکان قرار دادن عکس در سایت
  • نمایش لیست محصولات یا خدمات ارائه شده در سایت
  • امکان مدیریت مطالب در سایت
  • امکان قرار دادن به‌روزترین اخبار دنیا در طراحی سایت وردپرس
  • امکان ایجاد مطالب با رعایت اصول سئو
  • امکان قرار دادن نقشه سایت با استفاده از افزونه مخصوص
  • امکان قرار دادن سیستم اطلاع‌رسانی برای اطلاع از محصولات جدید در سایت
  • قابلیت ارسال ایمیل به مشتریان و آگاه‌سازی آن‌ها
  • صفحه نظرات و پیشنهادات
  • امکان خرید و فروش آنلاین با اضافه کردن افزونه مخصوص
  • قرار دادن صفحه نظرات و پیشنهادات

و بسیاری از امکانات دیگر که همگی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کاربران زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و از این طریق بتوانید سود فراوانی به دست آورید.

نصب وردپرس و آشنایی با پیکربندی آن

اگر قصد ساخت سایت با وردپرس را دارید، ابتدا باید از یک شرکت سرویس‌دهنده معتبر، هاست و دامنه خود را خریداری کنید. بعد از آن نوبت به نصب وردپرس روی هاست می‌رسد. سپس می‌توانید ساخت سایت را آغاز کنید. طراحی سایت وردپرس از دو نوع پنل مدیریت به نام‌های Cpanel و Admin Direct تشکیل شده‌اند.

بعد از اینکه نصب وردپرس روی هاست شما به پایان رسید، آدرس www.YOURDOMAIN.com/wp-admin/ را در مرورگر وارد کنید. البته به جای آدرس yourdomain باید آدرس اصلی سایت خودتان را قرار دهید. در صفحه ظاهر شده باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. این موارد را هنگام نصب وردپرس روی هاست مشخص کرده‌اید.

بعد از این مرحله، محیط پیشخوان وردپرس را مشاهده خواهید کرد. از جمله بخش‌های مهم این قسمت می‌توان به پیام خوش‌آمدگویی، نوشته‌ها، رسانه، برگه، دیدگاه‌ها، نمایش، افزونه‌ها، کاربران و تنظیمات اشاره کرد.

مهم‌ترین افزونه‌ها برای سایت وردپرسی

به کمک افزونه‌ها یا پلاگین‌های وردپرس می‌توانید قابلیت‌های بیشتری را به سایت خودتان اضافه کنید. افزونه‌های وردپرس بسیار زیاد هستند. از جمله ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین این افزونه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزونه Wordfence Security: اگر می‌خواهید که امنیت سایت وردپرسی شما تامین باشد، پیشنهاد می‌کنیم که این افزونه را هنگام طراحی سایت وردپرس حتما نصب کنید.
  • افزونه Yoast Seo: یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس، افزونه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این افزونه کمک می‌کند تا سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شود؛ بنابراین در صورت جستجوی کاربر، سایت شما در نتایج اول گوگل قرار خواهد گرفت.
  • افزونه UpdraftPlus: برای پشتیبان‌گیری از وب‌ سایت، نصب این افزونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • افزونه W3 Total Cache: با نصب این افزونه سرعت سایت شما چندین برابر خواهد شد. همچنین این افزونه باعث بهینه‌سازی وب سایت شما می‌شود.
  • افزونه Akismet: برای جلوگیری از نظرات اسپم یا هرزنامه نصب این افزونه بسیار ضروری است.
  • افزونه WPForms: فرم‌های تعاملی مانند فرم عضویت، ورود، تماس و… به کمک این افزونه برای شما فراهم می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خوب این افزونه‌ها، رایگان بودن آن‌ها است. در نتیجه شما می‌توانید هنگام طراحی سایت وردپرسی این پلاگین‌ها را روی سایت خود نصب کنید. برای این منظور کافی است تا در پیشخوان وردپرس به قسمت افزونه‌ها بروید. سپس افزونه مورد نظر خود را نصب و فعال‌سازی کنید.

سخن نهایی درباره طراحی سایت وردپرس

ما در این مقاله در رابطه با طراحی سایت وردپرس صحبت کردیم. قیمت طراحی سایت وردپرس بستگی به مولفه‌های آن دارد. اما با این حال راه‌اندازی سایت وردپرسی در مقایسه با سایر سایت‌ها بسیار به ‌صرفه است. اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک سایت وردپرسی را دارید، می‌توانید از مشاوره‌های رایگان ما در شرکت نرم افزاری الانوس بهره‌مند شوید.