آموزش ساخت سایت بدون کدنویسی

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که آیا طراحی سایت بدون کدنویسی امکان‌پذیر است، پاسخ به این سوال مثبت است؛ بنابراین شما می‌توانید بدون نیاز به حتی یک خط کد نوشتن یا دانش کدنویسی، یک وب سایت برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنید. ابزارهایی در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به کدنویسی یک وب سایت با امکانات متنوع به صورت رایگان برای کسب و کار خود طراحی کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزییات یک سایت بدون نیاز به کدنویسی آشنا کنیم. این مقاله به خصوص برای کسب و کارهای نوپا و کسانی که علاقه به طراحی وب سایت دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

طراحی سایت بدون کدنویسی

شاید ساخت سایت بدون کدنویسی در گذشته یک آرزوی دست نیافتنی بود. اما امروزه شما می‌توانید بدون هیچ دانش برنامه‌نویسی و در کمترین زمان و بدون هیچ هزینه یک وب سایت برای کسب و کار اینترنتی خود راه‌اندازی کنید. البته در چنین سایت‌هایی به جای ایجاد یک وب سایت جدید، از طراحی‌های موجود استفاده می‌کنید و یا گاهی مجبور هستید که برای شخصی‌سازی وب سایت، کمی تغییرات در قالب این سایت‌ها ایجاد کنید.

ساخت سایت بدون برنامه‌نویسی به کمک سایت‌سازهای ویژوال امکان‌پذیر است؛ بنابراین هر کسی می‌تواند بدون داشتن هیچ‌گونه تخصص حرفه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی، وارد عرصه کسب و کار اینترنتی شود و بهترین طراحی وب سایت را برای خود انجام دهد. از جمله سایت‌سازهای ویژوال برای طراحی سایت بدون کدنویسی سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMSها هستند.

یکی از ویژگی‌های خوب این سیستم‌ها این است که طراحی هسته مدیریت وب سایت از قبل انجام شده است. در نتیجه شما می‌توانید با پیاده‌سازی آن بدون نوشتن کد، وب سایت خودتان را راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود، قابلیت‌هایی را به آن اضافه کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید یک وب سایت عالی برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنید یا نمی‌خواهید هزینه هنگفت به شرکت‌های طراحی سایت پرداخت کنید و یا علاقه به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید ولی دوست دارید بدون یک خط کدنویسی، یک سایت به صورت حرفه‌ای طراحی کنید، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا و یا همان سایت‌سازهای رایگان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما هستند.

روند راه‌اندازی سایت بدون کدنویسی

ممکن است شما نیز این تصور را داشته باشید که راه‌اندازی یک سایت بدون کدنویسی ارزش چندانی ندارد. اما باید بگوییم که این مهارت در عین سادگی بسیار پولساز است؛ بنابراین شما می‌توانید بدون داشتن هیچ‌گونه پیش نیازی در رابطه با دانش کامپیوتر و در کمترین زمان و هزینه، طراحی سایت بدون کدنویسی را برای خود و یا کارفرما طراحی کنید.

بنابراین اگر به دنبال یک مهارت پولساز هستید و علاقه به حوزه طراحی سایت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که وب سایت کسب و کار خود را با سلیقه خودتان راه‌اندازی کنید. برای انجام طراحی سایت حرفه‌ای بدون کدنویسی و با استفاده از سایت‌سازهای رایگان، انجام مراحل زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • مرحله اول: در مرحله اول باید سیستم مدیریت محتوای خود را مشخص کنید. سپس با نحوه عملکرد و امکانات حرفه‌ای سیستم مدیریت محتوای مورد نظر آشنا شوید تا بتوانید کارهای مربوط به نصب و راه‌اندازی آن را انجام دهید.
  • مرحله دوم: در این مرحله نیاز است تا قالب مورد نظر خود را مشخص کنید. البته برای استفاده از برخی قالب‌ها نیاز به پرداخت هزینه است. اما شما می‌توانید از قالب‌های رایگان در این زمینه نیز استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید که متفاوت‌تر از بقیه باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از نسخه‌های پولی آن استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید بتوانید قالب انتخابی خود را نصب کنید و در صورت نیاز افزونه‌هایی را برای تنظیمات اضافه‌تر نصب کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طراحی سایت بدون کدنویسی نیاز است تا یک دامنه و هاست خریداری کنید. چرا که نیاز است تا وب سایت خود را که به صورت لوکال بر روی کامپیوتر ساخته‌اید، به صورت آنلاین بارگذاری کنید.

استفاده از سایت‌های بدون کدنویسی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از سایت‌سازها برای طراحی یک وب سایت برای همه افراد مفید نیست. اگر شما هم شرایط یکی از سه گروه زیر را دارید، می‌توانید برای ساخت و طراحی سایت خود بدون پرداخت هزینه زیاد به شرکت‌های برنامه‌نویسی، از سایت‌سازها استفاده کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دانش برنامه‌نویسی در زمینه ساخت و طراحی وب سایت نداشته و یا هیچ اطلاعاتی در زمینه هاست و دامنه ندارید و تازه با این اصطلاحات آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که کار با سیستم‌های مدیریت محتوا را فرا بگیرید. چرا که راه‌اندازی این سیستم‌ها بسیار ساده هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنید.
  • اگر به تازگی قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، اما سرمایه کافی برای این کار ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به جای پرداخت هزینه زیاد به شرکت‌های برنامه‌نویسی، از سایت‌سازها برای طراحی سایت بدون کدنویسی استفاده کنید. در عوض به جای آن می‌توانید این هزینه را صرف تبلیغات کار خود کنید تا مخاطبان زیادی با شما آشنا شوند.
  • اگر سرمایه کافی برای طراحی یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار اینترنتی خود را دارید، اما زمان شما محدود است، پیشنهاد می‌کنیم که با سایت‌سازها وب سایت خود را طراحی کنید. چرا که طراحی سایت از صفر بسیار زمان‌بر است. در نتیجه در میان بازار رقابتی امروز ممکن است مخاطبان بسیار زیادی را از دست بدهید؛ بنابراین همیشه کمبود هزینه دلیلی بر استفاده از این نوع سایت‌ها نیست.

گاهی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی نباید زمان را از دست بدهید. چرا که رقبای موجود در بازار هدف شما بسیار زیاد هستند و از دست دادن زمان می‌تواند باعث شود تا کاربران زیادی را از دست بدهید.

قابلیت‌های یک مدیریت محتوای حرفه‌ای

سیستم‌های مدیریت محتوای بسیاری وجود دارند که گاهی انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. اگر شما هم قصد طراحی سایت بدون کدنویسی را دارید، معیارهای زیر را برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای عالی در نظر داشته باشید:

کاربرپسند بودن (User friendly)

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید بدون دانش کدنویسی، وب سایت کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و قابلیت‌های کاربردی را به آن اضافه کنید، باید از سیستم‌های مدیریت محتوایی استفاده کنید که این قابلیت‌ها را به راحتی در اختیار شما بگذارند. برخی از سایت‌سازها تنها با یک کلیک کردن و رها کردن این امکان را در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید تغییرات مورد دلخواه خود را در وب سایت ایجاد کنید.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که کار کردن با برخی از سایت‌سازها ساده نیستند و پیچیدگی‌های مربوط به خود را نیز دارند. اما برای اینکه بتوانید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید و سایت شما کاربرپسند باشد، نیاز به یادگیری است. اما استفاده از این سایت‌سازها باعث می‌شوند تا وب سایتی تولید کنید که از نظر کاربران مورد قبول باشند. این ویژگی باعث می‌شود تا فروش محصولات یا خدمات شما افزایش پیدا کنند.

قابلیت طراحی آسان

نتیجه نهایی طراحی سایت بدون کدنویسی باید به گونه‌ای باشد که سایت طراحی شده تمام انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. اگر شما بتوانید سایتی طراحی کنید که متفاوت از بقیه باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. حتی طراحی یک دکمه به گونه‌ای متفات می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی نظر کاربران داشته باشد.

بنابراین اگر قصد دارید تا سایت فروشگاهی آنلاین خود را به کمک سایت‌ساز طراحی کنید، باید علاوه بر قابلیت طراحی آسان، گزینه‌های مختلفی جهت طراحی بهتر را در اختیار شما قرار دهد.

متناسب بودن وب سایت با نوع کسب و کار شما

به کمک تمامی سایت‌سازهای رایگان نمی‌توانید هر نوع وب سایتی را بسازید. در واقع هر کدام از سایت‌سازهای رایگان برای برخی از کسب و کارها مناسب هستند. در نتیجه قبل از استفاده از سایت‌سازها باید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید. سپس براساس آن تصمیم‌گیری کنید. به عنوان مثال اگر قصد راه‌اندازی یک وبلاگ دارید، سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اما برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، Wix می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای طراحی سایت بدون کدنویسی از سایت‌سازی استفاده کنید که نیازهای کسب و کار شما را به خوبی برآورده کند.

پشتیبانی از پرداخت آنلاین

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، حتما سایت شما باید از پرداخت آنلاین پشتیبانی کند. علاوه بر این سایت‌ساز شما باید امکانات دیگری مانند سبد خرید، گزینه‌های مربوط به انتخاب نحوه حمل و نقل، محاسبه مالیات و… را نیز دارا باشد. از جمله این سایت‌سازها می‌توان به Weebly اشاره کرد.

امکان ارتقا سایت

اگر قصد دارید تا وارد حوزه کسب و کار اینترنتی شوید، باید آینده کسب و کار خود را نیز در نظر داشته باشید. اگرچه ممکن است در ابتدای راه نیاز نباشد که یک سایت حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، اما برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید تا به مرور برخی از قابلیت‌ها را به سایت خود اضافه کنید؛ بنابراین اگر قصد دارید تا با استفاده از سایت‌سازها طراحی وب سایت خود را انجام دهید، از سایت‌ساز مناسبی استفاده کنید که قابلیت ارتقا سایت را برای شما فراهم کند.

به عنوان مثال برای طراحی سایت بدون کدنویسی برای فروش محصولات، استفاده از سایت‌ساز Strikingly را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به خصوص اگر قصد دارید تا در آینده تعداد فروش محصولات خود را گسترش دهید، باید وب سایت قابلیت ارتقا داشته باشد. در چنین شرایطی می‌توانید با خرید نسخه پولی این ویژگی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که از سایت‌سازی استفاده کنید که امکاناتی مانند ابزارهای سئو، ارسال ایمیل، بازاریابی، امکان ایجاد فرم‌های متفاوت و… را در اختیار شما قرار دهد. به کمک این قابلیت‌ها می‌توانید کسب و کار خود را بهبود ببخشید و از این طریق رتبه سایت خود را افزایش دهید؛ بنابراین برای راه‌اندازی یک وب سایت، تنها داشتن یک سایت کافی نیست. بلکه باید آینده نگر باشید و سایت خودتان را مطابق با نیازهای روز آپدیت کنید.

معرفی برخی از سایت‌ سازهای رایگان

برای ساخت سایت بدون کدنویسی، گزینه‌های بسیاری پیش روی شما است. این سایت‌سازها با داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت گاهی انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. اگر هیچ اطلاعاتی بابت طراحی سایت بدون کدنویسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از سایت‌سازها حتما نسبت به آموزش و یادگیری آن‌ها اقدام کنید. چرا که کار کردن با برخی از سایت‌سازها بسیار مشکل هستند و نیاز به آموزش دارند.

علاوه بر این برخی از سایت‌سازهای رایگان با مشکلاتی مانند سرعت پایین، مشکلات هاستینگ و… روبرو هستند. این نکات می‌تواند تاثیرات منفی بر روی امتیاز سایت شما بگذارند. در نتیجه اگر می‌خواهید که در نتایج گوگل دیده شوید، باید سایت‌سازی را انتخاب کنید که از ابزارها و قابلیت‌های بالایی در زمینه سئو و بازاریابی برخوردار باشد.

چرا که عدم وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورند. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب هر کدام از سایت‌سازهای رایگان، ابتدا آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید یک انتخاب درست و عالی داشته باشید. از جمله سایت‌سازهای رایگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سایت ساز رایگان  GetRespons

این سایت‌ساز جزو یکی از جدیدترین سایت‌سازها جهت طراحی سایت بدون کدنویسی است. از جمله ویژگی‌های مثبت این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت بهبود و گسترش سایت‌ به کمک ابزارهای موجود در آن
  • استفاده از هوش مصنوعی جهت طراحی سایت براساس نیازهای کسب و کارتان
  • دارا بودن الگوها و قالب‌های متنوع همراه با قابلیت تغییر دادن آن‌ها
  • بهینه‌سازی سایت برای کاربران موبایلی
  • امکان قرار دادن تصویر، متن و فایل‌های دلخواه از وب سایت‌های دیگر برای استفاده در سایت شما
  • قرار دادن ابزارهای متنوع برای بازاریابی مانند امکان ارسال ایمیل رایگان به کاربران هدف، امکان ایجاد مخاطبان براساس فهرست، ارسال خبرنامه‌های ایمیلی به صورت نامحدود

2- سایت ساز رایگان  Wix

سایت‌ساز Wix، جزو یکی از پرطرفدارترین سایت‌سازهای آنلاین و رایگان در بین علاقه‌مندان به این حوزه به شمار می‌رود. از جمله قابلیت‌های این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای حرفه‌ای‌ها و تازه‌کارها به دلیل قابلیت کاربردی راحت و ساده
  • کار کردن راحت و آسان با این پلتفرم
  • دارا بودن هوش پیشرفته جهت طراحی سایت براساس نیازهای کسب و کار شما
  • طراحی سایت بدون کدنویسی و با توجه به تصاویر و متن‌های دلخواه شما
  • دارا بودن قالب‌ها و نمونه‌های قابل ویرایش و ایجاد یک وب سایت با طرح‌های سفارشی
  • دارا بودن ابزارهای سئو جهت بهینه‌سازی سایت جهت دیدن شدن در نتایج اولیه گوگل
  • قابلیت ایجاد متاتگ‌ به صورت خودکار
  • قابلیت ارتقا برخی از مشکلات وب سایت با خرید نسخه پولی آن

3- سایت ساز رایگان  Weebly

اگر در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌‌کنید، سایت‌ساز رایگان Weebly بهترین گزینه برای شما است. به این دلیل که این سایت‌ساز رایگان با دارا بودن ابزارهای کاربردی در زمینه فروش اینترنتی می‌تواند تمام نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. همین ویژگی باعث شده است تا این سایت‌ساز به یکی از محبوب‌ترین سایت‌سازها در جهان تبدیل شود. از دیگر قابلیت‌های این سایت‌‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پرداخت داخلی از طریق کارت‌های اعتباری، گوگل پلی و… جهت حفظ حریم شخصی و داشتن امنیت
  • کاربری آسان و راحت با سایت‌ساز
  • دارا بودن ویرایشگر آسان با طرح‌های متنوع
  • طراحی سایت بدون کدنویسی به همراه دارا بودن ابزارهایی برای سئو و بازاریابی
  • قابلیت ساخت فرم‌های گوناگون
  • پشتیبانی از چت آنلاین و ایمیل

4- سایت ساز  WordPress

یکی از بهترین و پرطرفدارترین سایت‌سازهای رایگان، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. به کمک طراحی وب سایت وردپرس می‌توانید یک وبلاگ زیبا و حرفه‌ای برای کسب و کار اینترنتی خود راه‌اندازی کنید. از آنجایی که این سیستم مدیریت محتوا، تمام ویژگی‌های لازم برای راه‌اندازی یک وب سایت را دارد، در نتیجه جزو یکی از محبوب‌ترین سایت‌سازهای رایگان به شمار می‌رود. از جمله قابلیت‌های این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن قالب‌ها و افزونه‌های رایگان و پولی به صورت کاملا حرفه‌ای
  • دارای ویرایشگر راحت و حرفه‌ای جهت برآوردن تمام نیازهای شما
  • قابلیت بهینه‌سازی سایت
  • امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها با شبکه‌های اجتماهی
  • دارای گواهی SSL از پیش نصب شده جهت امنیت بهتر
  • دارای فضای ذخیره‌سازی رایگان
  • قابلیت سئو پیشرفته و پشتیبانی از ایمیل در نسخه‌های پولی وردپرس

5- سایت ساز رایگان  Site123

برای طراحی سایت بدون کدنویسی و تنها با چند کلیک ساده سایت‌ساز رایگان Site123 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی این سایت‌‌ساز امکان تغییر و یا ایجاد طرح‌های متنوع برای وب سایت را ندارد، در نتیجه برای ساخت یک وب سایت ساده بسیار مناسب است. از جمله قابلیت‌های این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه الگوی آماده با توجه به نوع کسب و کار شما
  • امکان ویرایش قالب مورد نظر با توجه به وب سایت
  • امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر در نسخه پولی

6- سایت ساز رایگان Jimdo

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی آنلاین را دارید، Jimdo می‌تواند تمام انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. این سایت‌ساز به دلیل دارا بودن امکانات بسیار برای وب سایت‌های فروشگاهی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. از جمله قابلیت‌های این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن امکانات بسیار برای طراحی و راه‌اندازی یک وب سایت مطابق با نیازها شما
  • دارا بودن یک ویرایشگر حرفه‌ای جهت طراحی سایت بدون کدنویسی
  • دارا بودن طرح‌ها و الگوهای متفاوت جهت ایجاد تغییرات
  • ایجاد وب سایت با توجه به نیاز کسب و کار شما
  • امکان قرار دادن فضای ذخیره‌سازی به اندازه 500 مگابایت با پهنای باند 2 گیگابایت
  • قابلیت ارتقا وب سایت در نسخه پولی برای تعداد بسیار زیاد محصولات
  • ارائه سئو پیشرفته و فضای ذخیره سازی بیشتر در نسخه پولی

7- سایت ساز رایگان  Mozello

اگر به دنبال یک سایت چند زبانه هستید که در کنار آن امکانات بسیاری برای کسب و کار اینترنتی شما فراهم کند، Mozello می‌تواند آن چیزی باشد که به دنبالش هستید. قابلیت منحصر به فرد این سایت‌ساز این است که شما می‌‌توانید سایتی طراحی کنید که مشتریان شما با زبآن‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. از دیگر امکانات این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن قابلیت‌های متنوع برای وب سایت
  • قابلیت پشتیبانی از وب سایت‌ها در همه دستگاه‌ها
  • امکان قرار دادن فضای ذخیره‌سازی به اندازه 500 مگابایت
  • قابلیت ویرایش خوب برای هر بخش از سایت
  • طراحی سایت بدون کدنویسی برای درج محصولات تا تعداد 5 محصول
  • قابلیت درج محصول به صورت نامحدود در نسخه‌های پولی آن

8- سایت ساز  SimpleSite

برای ساخت سریع وب سایت، سایت‌ساز SimpleSite را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از جمله قابلیت‌های رایگان این سایت‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن قالب‌های متنوع برای تهیه وب سایت
  • دارا بودن ویرایشگر قوی با امکان تغییر رنگ پس‌زمینه
  • فراهم کردن قابلیت قرار دادن انواع ویدئو و تصویر
  • قابلیت تغییر وب سایت از طریق موبایل جهت مدیریت راحت‌تر وب سایت
  • دارا بودن قابلیت تجارت الکترونیک در نسخه پولی

9- سایت‌ساز رایگان WebStart

یکی دیگر از سایت‌سازهای رایگان جهت طراحی یک وب سایت راحت و ساده، سایت‌ساز وب استارت است. این سایت‌ساز به دلیل طراحی ساده و قابلیت کاربردی خود به یکی از پرطرفدارترین سایت‌سازها در بین علاقه‌مندان به طراحی وب سایت تبدیل شده است.

10-IM CREATOR

اگر به طراحی سایت علاقه دارید اما دانش کافی در این زمینه ندارید، استفاده از ابزار IM Creator را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این نرم‌افزار به دلیل سادگی در استفاده برای افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود. چرا که شما می‌توانید بدون پیچیدگی‌های برنامه‌نویسی، یک سایت خوب با امکانات متنوع برای کسب و کار خود طراحی کنید.

کلام پایانی درباره طراحی سایت بدون کدنویسی

ما در این مقاله در رابطه با طراحی سایت بدون کدنویسی صحبت کردیم. در عصری که تمامی کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شوند، داشتن یک وب سایت جزو ضروری‌ترین موارد در ایجاد کسب و کار اینترنتی است. چرا که کمک می‌کند تا بتوانید میزان فروش محصولات و ارائه خدمات خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید به کمک ابزارهای رایگان، یک وب سایت با امکانات کامل و قابلیت‌های بازاریابی و سئو طراحی کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که تعداد بسیار زیادی از ابزارها امکان ساخت سایت با کمترین هزینه در کمترین زمان را برای شما فراهم می‌کنند. اما شما باید قابل اعتمادترین نرم‌افزارهای طراحی سایت را برای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه طراحی سایت بدون کدنویسی دارید، می‌توانید نظر خودتان را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.q